مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت: با هماهنگی‌های لازم تسهیلات کم‌بهره از سوی دستگاه‌های اجرایی متولی برای اشتغال بانوان اردبیلی اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، فریبا محمدلو، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل امروز در نشست با مسئولان جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: بانوان اردبیلی به خوبی توانسته‌اند در مشاغل خانگی ورود پیدا کنند و فعالیت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل نیز بر برنامه‌های حمایتی ، پرورش و افزایش بانوان توانمند و متخصص در حوزه‌های فرهنگی، هنری، اقتصادی، اجتماعی و سایر بخش‌ها متمرکز شده است.

او افزود: این دفتر به منظور توانمندسازی و اشتغال بانوان تفاهم‌نامه‌های متعددی را با واحدهای تولیدی منعقد کرده تا زنان سرپرست خانوار و بدسرپرستی که به این دفتر مراجعه می‌کنند، را ساماندهی و زمینه اشتغال آنها را در این واحدها فراهم کند.

محمدلو ایجاد بازارچه‌های محلی را از برنامه‌های این دفتر در راستای توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار دانست و گفت: در هفته زن امسال با رعایت دستورالعمل بهداشتی نمایشگاهی از تولیدات بانوان در حوزه مشاغل خانگی استان در فضای باز برپا خواهد شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل افزود: اولین مرکز توانمندسازی و نمایشگاه دایمی را نیز با همکاری شهرداری اردبیل و با هدف ایجاد بستر لازم برای ارائه خدمات آموزشی، مهارت افزایی و عرضه محصولات غذایی، صنایع دستی و پوشاک بانوان راه‌اندازی کردیم که به یقین این امر در بهبود معیشت زنان موثر خواهد بود.

او همچنین طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با ایجاد استقلال مالی و بهبود معیشت خانواده‌ها را عمل موثری در کاهش بخشی از آسیب‌های اجتماعی دانست.

محمدلو یکی از علت‌های بروز آسیب‌های اجتماعی را در جامعه مشکلات اقتصادی دانست و افزود: با توجه به وضعیت و تحریم‌های ظالمانه اقتصادی کشور و در راستای خودکفایی لازم است از توانمندی بانوان در تولید محصولات مورد نیاز استفاده شود.

او با بیان اینکه با اجرای طرح‌ ملی توسعه مشاغل خانگی، جایگاه و سهم کسب و کارهای خانگی در بازار ارتقاء می‌یابد، تصریح کرد: گسترش سهم بانوان در بازار می‌تواند به بهبود و رونق اقتصاد و کاهش وابستگی کشور کمک کند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل با اشاره به اقدامات و نقش موثر جهاد دانشگاهی در راستای توانمندسازی اقتصادی زنان در اردبیل، گفت: طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار که به کارفرمایی معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری و با نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسط جهاد دانشگاهی در اردبیل اجرا شد یکی از برنامه‌های مهم استان بود که ساماندهی بخشی از زنان خود سرپرست و بدسرپرست را به دنبال داشت.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.