مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت: بانوان نقش مهم و کلیدی در مدیریت کرونا در خانواده و حتی جامعه دارند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، فریبا محمدلو، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل ظهر یکشنبه در جلسه ستاد راهبردی بانوان گفت: در زمان شیوع کرونا زنان با مدیریت خانواده، کنترل رفت و آمد آنان و حفظ سلامتی و تغذیه اعضای خانواده نقش مهمی در مدیریت کرونا دارند.

او با بیان اینکه نقش بانوان به عنوان ستون اصلی خانواده در مبارزه با کرونا باید بیشتر تشریح و حمایت شود، افزود: برخی از بانوان سرپرست خانوار و شاغل در رسته‌های شغلی آسیب پذیر از کرونا دچار مشکلات مالی و معیشتی شدند که این قشر باید توسط دستگاه‌های حمایتی شناسایی شوند.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت: بانوان سرپرست خانوار به دلیل از دست دادن کار‌های خود از جمله آرایشگری، خیاطی و صنایع دستی با مشکلات مالی مواجه شده اند و برخی از آن‌ها در پرداخت اجاره بهای محل کارشان عاجز مانده اند.

محمدلو ضمن قدردانی از همکاری دستگاه‌های حمایتی در راستای رفع مشکلات زنان سرپرست خانوار و کودکان کار بر استمرار این اقدام تاکید کرد.

او گفت: همچنین دستگاه‌های آموزشی نیز لازم است در این ایام با ارائه راهکار‌های رعایت بهداشت خانواده و نحوه مدیریت خانواده به زنان خانه دار، آنان را در کنترل هر چه بهتر این بحران یاری کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.