به منظور بررسی مشکلات صادرات در مرز تجاری شلمچه نشست دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی خرمشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،موسوی معاون سرمایه گذاری و اقتصادی منطقه آزاد اروند در نشست بررسی مشکلات صادرات مرز تجاری شلمچه گفت: مصوبه ی شورای تامین منطقه آزاد اروند که با دستور دادستانی کل استان خوستان هم همراه بود مقرر شده بود تمام مدیریت مرز شلمچه به سازمان منطقه آزاد اروند واگذار شود اما تاکنون این امر محقق نشده است.

حسن زاده معاون اقتصادی استانداری خوزستان نیز ضمن تاکید بر اجرا شدن این مصوبه قول بررسی آن و دلیل اجرا نشدن آن را در  مرکز استان اعلام کرد.

سلیمانی رئیس گمرک جمهوری اسلامی ایران مرز شلمچه را علارقم مشکلات موجود همچنان پررونق ترین و پردرآمد ترین مرز کشور عنوان کرد و گفت: بالای ۱ هزار درصد رشد صادراتی از مرز شلمچه در طی این سال ها داشته ایم.

زارعی سرکنسولگر ایران در بصره هم در این نشست گفت: مشکلات را رصد کرده ایم و در حال حل کردن این مشکلات هستیم.

او افزود: یک سری مشکلات ساختاری و ملی است و یک سری مشکلات محلی است که گلایه ها از محدودیت ها در دروازه زیاد است.

سرکنسولگر ایران در بصره گفت: گزارش های رسیده حکایت از آن دارد که هنگ مرزی خارج از اختیارات خود دخالت می کند و خود باعث رکود و سخت شدن امور در مرز می شود.

سرکنسولگر ایران در بصره خواستار واگذار شدن امور و مدیریت واحد به افراد متخصص در این زمینه در مرز شد

این نشست که با حضور مسولان استانی و کنسولگری ایران در بصره برگزار شد اجرا نشده مصوبه ی تحویل کامل مدیریت مرز شلمچه به سازمان منطقه آزاد اروند مهم ترین بحث این نشست بود.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.