در نشستی مشکلات و موانع صادرات در مرز بین المللی شلمچه بررسی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،محمد حیدری فرماندار ویژه خرمشهر در نشست رفع مشکلات صادرات در مرز بین المللی شلمچه با بیان اینکه یکی از  مشکلاتی که در پایانه مرزی شلمچه وجود دارد  رفت و آمد کامیون های عراقی است که منطقه آزاد اروند باید در چارچوب دیپلماسی اقتصادی آن را پیگیری کند گفت: با توجه به محدودیتی که عراقی ها پیش از دوران کرونا اعمال کرده بودند باید درب خروج و ورود مرز همانند سابق فعالیت خود را آغاز کند که این امر در آینده ای نزدیک انجام خواهد گرفت.

او همچنین افزود:همکاران حوزه بخش خصوصی ما در اتاق بازرگانی باید بیش از گذشته از مزیت امنیتی که در خرمشهر وجود دارد بهره مند شوند و تحت پوشش امنیت در مرز شلمچه فعالیت خود را ادامه دهند.

فرماندار ویژه خرمشهر ادامه داد: این امنیت را هنگ مرزی برعهده خواهد داشت و تمامی شرایط را برای همه تجار و بازرگانانی که وارد شهرستان خرمشهر می شوند برقرار خواهد کرد.

حیدری گفت: این اطمینان را به همه تجار و بازرگانان خواهیم داد که خرمشهر از لحاظ صادرات ، واردات وگردشگری از مزایای اقتصادی ، امنیتی ، فرهنگی و اجتماعی لازم و کافی برخوردار است  .

او با بیان اینکه  امیدواریم بتوانیم هماهنگی بیشتری نسبت به گذشته انجام دهیم ،ظرفیت ها در خرمشهر عالی هستند و از آنها  برای تقویت معیشت مردم ،تقویت بنیه اقتصادی کشور استفاده خواهیم کرد افزود:  همچنین  در حوزه گردش مالی سازمان منطقه آزاد اروند می تواند در چارچوب حمایت از همه سرمایه گذاران ،تجار و بازرگانان آنها را جذب کند که این امر نقش مهمی در اقتصاد کشور و منطقه خواهد داشت.

فرماندار ویژه خرمشهر  گفت: منطقه آزاد اروند قانون خاصی دارد و ما باید این قانون خاص بودن منطقه را ترجیح دهیم و تقویت کنیم و مشکلات و ناهماهنگی های متاثر از مقررات درسرزمین اصلی را با قانون منطقه آزاد برطرف کنیم .

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.