یک مقام فرانسوی اعلام کرد دولت بایدن باید برای خروج لبنان از بحران با حزب الله به تعامل بپردازد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، یک مقام ریاست جمهوری فرانسه از لزوم تعامل دولت جدید آمریکا با حزب الله لبنان سخن گفت. رویترز به نقل از این مقام ریاست جمهوری فرانسه نوشت: دولت بایدن باید با واقعیت با حزب الله به منظور کمک برای خروج لبنان از بحران کمک کند.

او در ادامه افزود: نیازی فوری و اولویت‌هایی در لبنان وجود دارد که فرانسه و آمریکا می‌توانند با هم آن را دنبال کنند. این مقام ریاست جمهوری فرانسه گفت: آمریکا تحت ریاست جمهوری جو بایدن باید دیدگاه واقع گرایانه تری را در قبال حزب الله اتخاذ کرده تا به شکست بن بست سیاسی و اقتصادی کمک کند.

این مقام فرانسوی که نخواست نامش فاش شود، به خبرنگاران گفت: ما انتظار نداریم دیدگاه آمریکا در قبال حزب الله تغییر یابد، اما به دنبال واقع گرایی بیشتر آمریکا در خصوص اینکه چه چیزی ممکن است و یا که در شرایط لبنان ممکن نیست، هستیم.

به نوشته رویترز، رئیس جمهور فرانسه تلاش‌هایی بین المللی را برای نجات لبنان هدایت می‌کند. او دو بار از زمان انفجار بزرگ در بندر بیروت در ماه اوت به لبنان سفر کرد. در حالی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از ابتکار عمل مکرون پشتیبانی کرد؛ اما او با تلاش‌هایی که شامل حزب الله لبنان شود، مخالف بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار