رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت:امسال در ۱۲۵ هزار هکتار از اراضی گندم و ۴ هزار هکتار از اراضی جو در کردستان بیمه شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، فرید سپری صبح امروز در بازدید رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام از طرح جهش تولید شامل مزارع گندم، جو، نخود انتظاری و ماشک شهرستان کامیاران اظهار کرد: طرح جهش تولید امید خوبی در بین کشاورزان کردستان ایجاد کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان تصریح کرد: تصمیم داریم با زیرشکن لایه هارت پن را که طی سالیان سال در اراضی کردستان ایجاد شده و نمی‌گذرد تنفس مناسب خاک صورت بگیرد، بشکنیم.

سپری اذعان کرد: دنبال این هستیم برای حفظ و ارتقای مواد الی خاک شخم را حذف کنیم و کار کشت را با استفاده از ماشین‌آلات و روش‌های نوین کاشت مستقیم انجام دهیم.

اوبا بیان اینکه روی موضوع بذر کشاورزی به صورت جدی در استان کار می‌کنیم، گفت: در ۱۰ شهرستان قرار است سطوح آیش را کم کنیم و زیر کشت علوفه ببریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان تصریح کرد: امسال در زمینه بیمه اراضی کشاورزی در استان انقلابی صورت گرفت و ۱۲۵ هزار هکتار از اراضی گندم و ۴ هزار هکتار از اراضی جو در سال زراعی امسال در استان بیمه شد.

سپری اضافه کرد: سالانه ۳.۶ دهم میلیون تن واردات جو داریم که با حمایت از تولید این محصول می‌توان تحول عظیمی ایجاد کرد.
اوتصریح کرد: تکنیک‌هایی طراحی کرده‌ایم که می‌توانیم طی ۵ سال به افزایش ۲۰ درصدی تولید در استان دست پیدا کنیم.

سپری با ارائه گزارش پیشرفت فیزیکی طرح جهش تولید در دیمزار‌های استان هم گفت: سطح برنامه در این طرح برای ۱۸۹ هزار هکتار بوده که تا این لحظه ۱۵۸ هزار و ۹۰۰ هکتار آن اجرا شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان تصریح کرد: سطح قرارداد ۱۴۷ هزار و ۲۵۲ هکتار و سطح بیمه ۱۳۰ هزار و ۲۰۳ هکتار است.

او با بیان اینکه ۲۲ هزار و ۴۵۲ کشاورز در استان از مزایای این طرح بهره‌مند شده‌اند، عنوان کرد: طرح جهش تولید در دیمزار‌های ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۳ روستای سطح استان اجرا شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.