سی و دومین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کردستان با هدف بررسی مسائل و مشکلات بیمه‌ای کارگران و کارفرمایان کارگاه‌های کشاورزی در اتاق بازرگانی سنندج برگزار شد.

لزوم تسریع درحل مشکلات بیمه ایی کارگران و کارفرمایان کارگاه‌های کشاورزیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،استاندار کردستان در این نشست با بیان اینکه اکثر کارگاه‌ها و واحد‌های سطح استان کوچک و خرد بوده و ماهیت کارفرمایی در این کارگاه‌ها حاکم نیست گفت: باید تمهیداتی برای تحت پوشش بیمه قرار گرفتن کارفرمایان در سطح استان و در صورت نیاز در سطح ملی اندیشیده شود.

بهمن مرادنیا با اشاره به اینکه استان کردستان با استان‌های دیگر متفاوت بوده و حرفه اصلی و درآمد مردم دامداری و کشاورزی است افزود: مدیران استان باید با جدیدت بیشتری به حمایت همه جانبه از تولید در راستای توسعه استان بپردازند.

وی با اشاره به عدم پوشش بیمه بسیاری از کارگاه‌های کشاورزی استان اضافه کرد: یکی از راهکار‌های تسریع در پوشش بیمه کارگاه‌های کشاورزی، صدور بیمه به نام صاحب پروانه کارگاه می‌باشد.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت:پرداخت بیمه کارگران فصلی و حمل محصولات کشاورزی مناطق محروم استان یکی از مشکلات این حوزه است.

منصور مرادی افزود: تا زمانی که بدهی‌های معوقه دولت به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نگردد مشکل بیمه کشاورزان رفع نخواهد شد .

فیروزی معاون استاندار کردستان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه این شورا به منظور هم اندیشی و استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای رونق کسب و کار استان تشکیل می‌شود از مدیران استان خواست با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های قانونی در جهت توسعه استان تلاش کنند.

سیدصلاح قریشی مدیرکل تامین اجتماعی کردستان در این نشست با بیان اینکه از ۱۸ هزار کارگاه کشاورزی استان ۷۹۴ کارگاه تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی می‌باشد گفت: متاسفانه مشاع بودن زمین‌های کشاورزی استان عامل مهمی در کند بودن روند بیمه شدن این کارگاه‌ها می‌باشد.

انتهای پیام/ت

شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.