مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: با اتمام طرح آبرسانی به روستاهای دشتیاری تا اواسط سال آینده افزون‌بر هفت هزار و ۳۰۰ نفر از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند می‌شوند.

علیرضا قاسمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستاندر گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهارداشت: با هدف تامین آب آشامیدنی سالم، اجرای طرح آبرسانی برای هفت هزار و ۳۰۰ نفر از روستاهای نوار ساحلی دشتیاری شامل روستاهای بریس، پسابندر، گواتر، شهرک گواتر، پشت و شم‌ها با اعتبار ۳۷۱ میلیارد ریال در دست اجراست.

او با اشاره به اینکه آب مورد نیاز روستاهای تحت پوشش از طریق سایت آب‌شیرین‌کن پسابندر تامین می‌شود افزود: با اجرای این پروژه و آبرسانی به مجتمع ۲۵ روستایی دلگان‌ها شاخص بهره‌مندی این شهرستان از آب سالم ۲۱ درصد ارتقا پیدا می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان ادامه داد: این طرح شامل ۱۳۶ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع بوده که ۲۵ کیلومتر از محل آب‌شیرین‌کن تا روستای بریس بر عهده نیروی دریایی ارتش است.

او خاطرنشان کرد: در این طرح ساخت پنج مخزن بتنی زمینی و ۲ مخزن هوایی به ترتیب با حجم هت هزار متر مکعب و ۲۵۰ متر مکعب برنامه‌ریزی و سه باب ایستگاه پمپاژ با ظرفیت‌های متغیر پیش‌بینی شده است.

قاسمی با اشاره به اینکه تمامی ترانشه‌های پروژه بریس سنگی است تصریح کرد: هم‌اینک از ۴۳ کیلومتر عملیات لوله‌گذاری روستای مذکور، تاکنون حدود ۲۲ کیلومتر از ترانشه‌ها حفاری و ۱۰ کیلومتر لوله‌گذاری انجام و با ۲۲ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

او  گفت: اجرای خطوط انتقال و شبکه توزیع پسابندر، گواتر و پشت نیز در دست اجرا بوده و تاکنون از ۴۷ کیلومتر حجم عملیات کل ۱۰ کیلومتر حفاری شده و پنج کیلومتر لوله‌گذاری شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان در مورد اجرای خط انتقال و شبکه روستای (شم‌ها) نیز خاطرنشان کرد: کل حجم عملیات پروژه ۱۴ کیلومتر بوده که تاکنون ۹ کیلومتر حفاری و هشت کیلومتر لوله‌گذاری شده و این پروژه نیز با ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

او  ادامه داد: تامین آب روستاهای بریس و شم‌ها منوط به تکمیل خط انتقال این پروژه است که در تعهد وزارت دفاع قرار دارد.

قاسمی بیان کرد: در سال ۹۸ مبلغ ۲۳۰ میلیارد تومان و در سال ۹۹ نیز ۱۵۸ میلیارد تومان (۹۴ میلیارد تومان صندوق و ۶۴ میلیارد تومان بودجه عمومی) معادل ۱۰ درصد بودجه کشور در بخش آب به این استان تعلق گرفته است.

او تصریح کرد: تا پایان فعالیت دولت تدبیر و امید شاخص بهره‌مندی مردم روستایی سیستان‌وبلوچستان از دسترسی به آب آشامیدنی سالم به ۷۳ درصد می‌رسد و هم‌اینک نیز شاخص بهره‌مندی آب در مناطق روستایی ۶۸ درصد است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار