رییس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان در مورد مصرف گیاهان دارو‌یی و ارتباط آن با سیستم ایمنی بدن توضیحاتی داد.

لشکر بلوکی رییس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت:مصرف گیاهان دارویی با تقویت سیستم ایمنی بدن ارتباط دارد و دو گونه از این گیاهان، سیر و پیاز است.

او ادامه داد: تحقیقات نشان داده که ماده موثر موجود در سیر و پیاز یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است که می‌تواند به دفاع آنتی اکسیدانی بدن در مقابل بیماری‌ها کمک کند.

او با بیان اینکه ماده موثر دیگر زنجبیل است افزود: مصرف زنجبیل در کاهش علائم سرما خوردگی تب، درد و سرفه‌های خشک مفیدند و اثرات آرامبخش دارند.

لشکر بلوکی افزود: زنجبیل برای باز کردن مسیر تنفسی و تحریک ترشح مخاط به درمان آلرژی تنفسی کمک می‌کند و دارای خاصیت ضد التهابی است.

او گفت:زردچوبه نیز سبب ایجاد اختلال در غشای ویروس می‌شود و به مهار عفونت ویروسی کمک می‌کند.

او گفت: مصرف دارچین مقاومت بدن را در برابر عفونت‌های ویروسی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا افزایش می‌دهد و می‌تواند در کاهش علایم این بیماری نیز تا حدودی موثر باشد.

لشکر بلوکی گفت: همچنین دارچین دارای انواع آنتی اکسیدان هاست و می‌تواند التهاب ناشی از عفونت را کاهش دهد.

او در پایان گفت:هر چند که برخی از گیاهان دارویی توصیه شده به دلیل ترکیبات خاصی که دارند می‌توانند در مقابل عفونت‌های باکتریایی و ویروسی مفید باشند، اما شواهدی مبنی بر مصرف گیاهان دارویی در درمان قطعی ویروس کرونا وجود ندارد.

بزرگنمایی اثرات مفید گیاهان دارویی و مصرف بی رویه می‌تواند پیامد نامطلوبی به متابولیسم بدن و تداخل در جذب و تاثیر دارو‌ها و مکمل‌ها داشته باشد.

انتهای پیام /م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.