وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: انتخاب یزد به عنوان پایتخت صحیفه سجادیه، تجربه نخست برای اشاعه هرچه بیشتر سطح انس با این کتاب در جامعه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین آغاز به کار طرح یزد، پایتخت صحیفه سجادیه ایران گفت: صحیفه سجادیه صرفا یک کتاب همچون دیگر کتاب‌ها نیست و از جایگاه والایی برخوردار است.

او با بیان اینکه ویژگی  مهم صحیفه سجادیه در این است که به انسان در همه ساحات وجودی توجه دارد گفت: انسان چهار ساحت وجودی رابطه با خود، رابطه با انسان‎های دیگر، رابطه با طبیعت و رابطه با خدا دارد و اینکه اثری به همه این ویژگی‌ها توجه داشته باشد، بسیار ارزشمند است که در صحیفه سجادیه مشاهده می‌کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صحیفه سجادیه را یک مجموعه وحیانی با زبان انسانی دانست و افزود: مفاهیم صحیفه سجادیه برگرفته از مفاهیم وحیانی است، ولی تفاوت آن با کتب انبیا زبان انسانی آن است.

صالحی تصریح کرد: صحیفه سجادیه یک کتاب کامل دعا است که به همه احوال زندگی انسان توجه دارد و هر چیزی که در جامعه انسانی مشاهده می‌کنیم در آن است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هر دعای صحیفه سجادیه را که نگاه می‌کنیم نمونه‌های تصحیح معرفت را در آن به خوبی مشاهده می‌کنیم.

او ادامه داد: موضوع بعدی که صحیفه سجادیه به ما کمک می‌کند، چگونه خواستن است، این چگونه خواستن‌ها هم دامنه بسیار وسیع و عمیقی دارد و مصادیق بسیار زیادی از آن در این مجموعه نورانی وجود دارد.

او افزود: امیدواریم با اهتمامی که در مقامات استان یزد وجود دارد، این تجربه نخست برای اشاعه هرچه بیشتر سطح انس با صحیفه سجادیه مورد استفاده قرار گیرد.

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی امام جمعه یزد نیز در آیین آغاز به کار طرح یزد پایتخت صحیفه سجادیه ایران گفت: از امتیازات صحیفه سجادیه این است که نحوه حرف زدن با خدا را به ما می‌آموزد و چگونه اندیشیدن در مسیر زندگی و قرارگرفتن در مسیر کمال یکی از مهمترین مسائلی است که ما با تدبر در صحیفه سجادیه به دست می‌آوریم.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه توجه به مفاهیم صحیفه سجادیه زمینه ساز موفقیت در گام دوم انقلاب است، گفت: مفاهیم صحیفه سجادیه به صورت گسترده در بین جوانان ترویج شود.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که پایتختی صحیفه سجادیه بتواند این کتاب ارزشمند را به ویژه در بین جوانان و در دوره گام دوم انقلاب به خوبی روشن و معرفی کند.

استاندار یزد هم در این آیین، با بیان اینکه توسعه صنعتی، یزد را با آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی همراه کرده است، بر ضرورت بازگشت یزد به داشته‌های فرهنگی و مذهبی تاکید کرد.

با آغاز به کار طرح یزد پایتخت صحیفه سجادیه، استان یزد به صورت رسمی به عنوان پایتخت صحیفه سجادیه ایران معرفی شد و برنامه‌های تخصصی در حوزه معرفی هرچه بیشتر صحیفه سجادیه در یزد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۸ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
ای بابا با حرف و عنوان چیزی حل نشده و نمیشه.
مگر الان که عنوان شهر جهانی رو گذاشتند برای یزد خیابانها و کوچه ها و معابر این شهر تغییر کرد؟ همچنان پر از سرعتگیر پر از دست انداز پر از چاله های کوچک و بزرگ و آسفالتهای بیش از 20 سال حکایت از تنبلی شهرداری و عوامل مربوطه را دارد .
سالیان سال است در هر دولتی شهرداری یزد می گوید بودجه نداریم!! این جریمه های متعدد و سرسام آور کجا هزینه می شود؟ چرا شهر مثلا جهانی فاقد پارکینگ است؟
کایند خبرنگاران درد مند و پیگیر ؟
عنوان شهر جهانی حسینه ایران و حالا پایتخت صحیفه دردی را دوا نکرده و نمی کنه .
نرده های فلزی در بلوارها توهین به مردم است
Iran (Islamic Republic of)
مهری
۲۱:۰۶ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
طرح اقدام مسکن ملی یزد به کجا رسید الان چهار ماه هستش که حساب افتتاح کردیم 40 میلیون هم واریز کردیم دریغ از یک پیامک از سوی وزارت راه و شهرسازی جهت انتخاب پرژه مسکن
پیگیری کنید