تهیه کننده و داوران برنامه «میدون» شبکه سه سیما دوشنبه ۶ بهمن در امور مخاطبان اداره کل روابط عمومی رسانه ملی پاسخگوی تماس‌های مخاطبان با سامانه «۱۶۲» شدند.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، عوامل این برنامه به مدت یک ساعت پای تماس‌های مردم نشستند و به سوالات مردم در خصوص این برنامه و راه‌های رونق کسب و کار پاسخ دادند. بیشتر تماس‌های مردم به درخواست مشاوره برای راه اندازی کسب و کاار و چگونگی شرکت در این برنامه اختصاص داشت. عوامل این برنامه به طور مستقیم در این مدت توانستند به ۸۰ تماس پاسخ دهند و ۲۵۰ تماس نیز در سامانه ضبط شد تا به طور غیر مستقیم پاسخ داده شود.

تهیه کننده و داوران این برنامه پس از اتمام پاسخگویی در نشست خبری این برنامه که به صورت مجازی برگزار می‌شد به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند. سید محمد حسین‌هاشمی تهیه کننده این برنامه در این نشست مطبوعاتی با بیان اینکه تلاش کردیم برنامه‌ای مردمی در حوزه کارآفرینی ارائه دهیم گفت: می‌خواستیم برنامه‌ای ارائه دهیم که در آن مردم بتوانند به راحتی از کسب و کارشان بگویند؛ ضمن اینکه برنامه‌ای درخور شأن رسانه ملی و منطبق با استاندارد‌های برنامه سازی و جذاب روی آنتن برود که نظر مخاطب را جلب کند.

وی افزود: ما برای ایجاد جذابیت در برنامه به جای استفاده از چهره‌های معروف از حضور کارشناسانی بهره بردیم که هر کدام در زمینه کسب و کار در کشور سرآمد هستند و در زمینه بازار کسب و کار، صادرات، تأسیس شبکه پخش محصولات، بازاریابی عرصه دیجیتال و فضای مجازی و استارتاپ‌ها و زمینه‌های علمی و دانشگاهی کسب و کار در کشور نمونه هستند.

هاشمی تهیه کننده از فرصت حضور و ارائه ایده‌های ۳۰۰ کسب و کار خبر داد و تصریح کرد:خوشبختانه رویکرد این مسابقه مردمی کردن اقتصاد است و در خلال پخش این ۱۰۰ قسمت ۱۸۷ میلیارد تومان سرمایه گذاری مردمی برای توسعه کسب و کار‌های جدید انجام شده و اشتغالزایی قابل توجهی نیز به دنبال داشته است.

وی در زمینه پاسخگویی به تماس‌های مردمی نیز گفت: این استقبال پیش بینی می‌شد چراکه مردم همواره به دنبال مشاوره برای حل مشکلات اشتغال هستند و از روش‌های گوناگون تلاش می‌کنند با برنامه ارتباط برقرار کنند.

علیرضا یونچی داور برنامه «میدون» نیز این برنامه را بستر مناسب و اقدام مهمی در زمینه حمایت از کسب و کار دانست و با تأکید بر لزوم حمایت از کسب و کار‌های مردمی از وزارتخانه‌های مرتبط خواست در‌های وزارتخانه مطبوع خود را برای شکوفایی تولید در کشور بر روی نخبگان در زمینه تولید و کسب و کار‌های مردمی‌بازبگذارند. وی پیشنهاد داد: مسئولان به طور مستقیم در این برنامه‌ها حضور یابند و از مشاوره‌های کارشناسان این حوزه استفاده کنند. یونچی از استقبال مردم از این برنامه و تأثیر آن بر کسب و کار‌های تازه در اقصی نقاط کشور سخن گفت و از برنامه سازان خواست تا به جای ارائه برنامه‌های صرفا گفتگو محور و اموزشی در زمینه کسب و کار، در قالب‌های جذابی مانند مسابقه «میدون» مردم را برای یافتن راه‌های ایجاد کسب و کار‌های جدید یاری دهند.

حسین مصطفی زاده داور دیگراین برنامه نیز با اشاره به تماس‌های مردم گفت: حس مردم درخصوص این برنامه به من انژی بیشتری برای کار داد. وی با بیان ایکه در تماس‌های امروز از تقاضای مشاوره برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه ۲۰ میلیون تومان تامشاوره برای بهره وری از ۴۰ میلیارد تجهیزات کنسرو سازی مطرح شد، افزود: بیشتر تماس‌ها به تشکر از برنامه و اشتیاق مردم به دانستن راه‌های ایجاد کسب و کار جدید اختصاص داشت که مایه دلگرمی‌برای سازندگان این برنامه است.

محمد امین حاج کاظمیان از جمله داوران این برنامه نیز با تأکید بر اینکه در این جنگ اقتصادی باید برنامه‌هایی که می‌تواند به کسب و کار‌های جدید کمک کند بیشتر ساخته شود گفت: اینکه مردم برای حل مشکلات کارآفرینی خود احساس می‌کنند پناه دیگری جز این برنامه و مشاوره در آن ندارند مسئولیت ما را چند برابر می‌کند.

امیر حسین اسدی داور دیگر این برنامه نیز راه اندازی کسب وکار در این شرایط را کاری سخت توصیف کرد و گفت: برنامه «میدون» تلاش می‌کند ادبیات کسب و کار را به مردم بیاموزد و ما تلاش می‌کنیم در این برنامه تجربه خود را در اختیار شرکت کنندگان قرار دهیم. وی با اشاره به اینکه در هفته روزی را به پاسخگویی و مشاوره رایگان به مردم در زمینه کسب و کار اختصاص داده است از استقبال مردم از تماس مستقیم با عوامل برنامه و تأثیر مثبت آن بر انگیزه سازندگان سخن گفت.

مینا مهرنوش از دیگر داوران این برنامه نیز با بیان مزیت‌های برنامه «میدون» گفت: این برنامه با شبکه سازی به ایجاد ارتباط بین سرمایه گذاران و متقاضیان ایجاد کسب و کار جدید کمک می‌کند. مهرنوش ایجاد انگیزه و حس امید در حوزه کسب وکار را از دیگر آثار این برنامه بر مخاطب دانست و افزود: اگاهی بخشی به مردم در زمینه چگونگی راه اندازی کسب و کار و آموزش به آن‌ها نیز از ویژگی‌های این برنامه است.

 

قدردانی رنجبران مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی از عوامل برنامه میدون

 

محمد حسین رنجبران درباره حضور عوامل میدون در اداره کل روابط عمومی رسانه ملی در توییت اخیرش نوشت:
امروز بچه های برنامه خوب و پرمخاطب میدون شبکه سه،مهمان ۱۶۲ در اداره کل روابط عمومی سازمان بودند و مردم کلی با اونا حرف زدند.

در سال های۹۸ و ۹۹(تا اواخر دی) فقط با موضوع رونق و جهش تولید بیش از ۱۲ هزار ساعت برنامه(معادل پانصد روز) از آنتن صدا و سیما پخش شده،برنامه هایی که به شدت به فضای کسب و کار کمک کرده و می کنه.

خداقوت میگم به همکاران عزیزم.

داوران «میدون» در میدان پاسخگویی به مردم

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار