مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: جوی پایدار تا پایان هفته جاری در سطح استان اردبیل حاکم خواهد شد.

سیاوش محمدی، مدیر کل هواشناسی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تداوم حاکمیت جوی پایدار تا قبل از ظهر روز پنجشنبه در استان است که بر این اساس آسمان صاف تا نیمه ابری توام با وزش باد جنوبی (گاهی تند) پیش بینی می‌شود.

او افزود: با توجه به وزش باد جنوبی، دما روندی افزایشی خواهد داشت که از روز چهارشنبه با تشدید سرعت وزش باد جنوبی/گرمیج شاهد افزایش محسوس دمای هوا در سطح استان خواهیم بود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: با توجه به انباشت برف در حاشیه جاده‌ها و گردنه‌های برف گیر استان و شدت سرعت وزش باد، کولاک برف و رانش آن به سطح جاده می‌تواند موجب لغزندگی مسیر‌های مواصلاتی برف گیر شود و ضمناً در ارتفاعات استان با توجه به وزش باد جنوبی رخداد پدیده بهمن نیز احتمال می‌رود.

محمدی تصریح کرد: از بعد از ظهر روز پنجشنبه با توجه به استقرار مرکز کم فشار بر روی خزر و نیز گذر امواج کم ارتفاع تراز میانی، جو استان ناپایدار شده، برمیزان ابرناکی افزوده می‌شود و در بیشتر نواحی استان (بویژه در مناطق مرکزی و جنوبی) بارش خفیف باران و برف انتظار می‌رود.

او بیان کرد: این سامانه‌ی ناپایدار تا روز شنبه هفته آینده در استان اردبیل تداوم خواهد داشت.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: با توجه به وزش باد جانبی (گاهی نسبتاً شدید) از روز پنجشنبه تا روز شنبه (۱۱ بهمن) در منطقه فرودگاهی اردبیل، اختلال در عملیات پرواز دور از انتظار نخواهد بود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.