یک تحلیلگر عراقی معتقد است رژیم سعودی یک میلیارد دلار به داعش کمک کرد تا مانع از نزدیک شدن روابط عراق و ایران شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نجاح محمد علی، تحلیلگر سیاسی و روزنامه نگار عراقی در سلسله پیام‌های توئیتری تاکید کرد که رژیم عربستان سعودی یک میلیارد دلار به گروه تروریستی داعش کمک کرد تا علاوه بر ایفای نقش مهمی در حمایت از این گروه تروریستی، مانع از نزدیک شدن روابط دو کشور عراق و ایران شود.

نجاح محمد علی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: در مارس ۲۰۱۸، «تیم اندرسون» پژوهشگر استرالیایی و نویسنده کتاب «جنگ کثیف در سوریه»، به نقش عربستان سعودی در ایجاد و حمایت از داعش اشاره کرد. بر اساس مطالعات وی، عربستان در سال ۲۰۰۶ گروه تروریستی داعش را ایجاد کرد تا از هرگونه روابط نزدیک بین عراق و ایران جلوگیری کند و جان کری، وزیر امور خارجه وقت آمریکا کاملا از حمایت عربستان از تروریسم آگاه بود.

همچنین «رابرت فیس» روزنامه نگار انگلیسی (در تاریخ ۳۰ اکتبر ۲۰۲۰ درگذشت) در روزنامه ایندیپندنت نوشت: «عربستان سعودی با حمایت‌های یک میلیارد دلاری خود، نقش مهمی را در تشکیل گروه تروریستی داعش داشت.»

وی همچنین تاکید کرد: «مقامات سعودی تاکنون ارائه کمک‌های مالی به داعش را متوقف نکرده اند و آن‌ها همچنان از این گروه تروریستی حمایت می‌کنند».

نجاح محمد علی در توئیت دیگری افزود: آمریکا خانه امن تروریست‌ها، بلکه قاتل ناجی ملت‌ها از دست جنایتکاران تروریست است. اطلاعات موثق نشان می‌دهد نیرو‌های آمریکایی ۴ هزار تروریست داعشی را از سوریه به عراق وارد کرده اند.

نجاح محمد علی افزود: آمریکا به زودی ادعا خواهد کرد که برای مقابله با گروه تروریستی داعش - که خود ایجاد کرده است - هنوز به باقی ماندن نظامیانش در عراق نیاز دارد؛ بنابراین داعش دوباره برمی گردد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار