فرماندار پاوه گفت : بیش از ٨۵۰ هکتار از زمین‌های پایین دست سد‌های «داریان» و «هیروی» مستعد ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، پرویز ایده پور فرماندار پاوه گفت : با ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای در لب مرز می‌توان محصولات تولیدی را با قیمت مناسب و استفاده از معافیت‌های گمرکی به کشور عراق صادر نمود و روند صادرات غیر نفتی را افزایش دهیم.

او با بیان اینکه در شهرستان زمین کم داریم و از سطح‌های با مساحت کم باید بهترین استفاده و بهره را باید ببریم گفت : در زمین‌های بالاست سد‌های شهرستان و در ارتفاع ۲۰۰ متری می‌توان فعالیت کرد، اما باید محصولات با صرفه اقتصادی در آن به عمل آورد.

فرماندار پاوه افزود: تاکید ما این است با توجه به اختصاص آب به اورامانات شهرک‌های گلخانه‌ای تا ۲۰۰ متری در پایین دست ۲ سد داریان و هیروی توسط جوانان تحصیلکرده منطقه ایجاد شوند.

او افزود: اختصاص ۱۲ میلیون متر مکعب آب به منطقه، در پیشرفت و توسعه شهرستان و منطقه اورامانات بسیار اثرگذار خواهد بود.

ایده پور ادامه داد: جهاد کشاورزی شرایط واگذاری زمین‌های پایین دست این سد‌ها در شهرستان پاوه را تا روز‌های آینده فراهم نماید.

فرماندار پاوه با تاکید بر اینکه مردم شهرستان باید از لحاظ اقتصادی از این آب بهره‌مند شوند، گفت: صادرات برق از سد داریان از دیگر اقداماتی است که در دست اقدام است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.