معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی استان کرمانشاه گفت: تاکنون حدود ۱۸۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر پوشش بیمه رفته است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، رشید امینی با بیان اینکه تاکنون ۱۷۷ هزار هکتار از اراضی استان کرمانشاه زیر پوشش بیمه رفته، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود امسال در نهایت ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان بیمه شود.

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح جهش تولید با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای افزایش پوشش بیمه‌ای اراضی کشاورزی، گفت: در این طرح توافق شده تا امسال ۱۷۳ هزار هکتار از اراضی دیم استان شامل مزارع گندم دیم، جو دیم، حبوبات و گیاهان علوفه‌ای در قالب طرح جهش تولید زیر پوشش بیمه بروند.

او ادامه داد: تاکنون بیشترین اراضی استان در شهرستان‌های کرمانشاه، اسلام آباد غرب و سنقروکلیایی زیرپوشش بیمه رفته‌اند.

امینی با اشاره به اینکه امسال تاکنون افزایش دو برابری اراضی کشاورزی بیمه شده استان را در مقایسه با پارسال داشته ایم، گفت: سال زراعی گذشته در مجموع ۸۶ هزار هکتار از اراضی استان تحت پوشش بیمه رفته بود.

او در ادامه پرداخت‌های به موقع، پرداخت غرامت حداکثری به کشاورزان خسارت‌دیده را در کنار استانی شدن پرداخت‌ها در افزایش میل کشاورزان به بیمه کردن اراضی کشاورزی اثرگذار دانست.

او در ادامه با اشاره به پرریسک بودن کار کشاورزی، از کشاورزان خواست تا در فرصت داده شده نسبت به بیمه کردن اراضی خود اقدام کنند.

امینی اضافه کرد: زارعان تا ۱۵ بهمن ماه فرصت دارند نسبت به بیمه کردن اراضی خود اقدام کنند و تمدید این زمان بستگی به عواملی مثل شرایط جوی، تقاضای مشتریان و... دارد.

امینی اشاره‌ای هم به پرداخت غرامت به کشاورزان استان کرمانشاه در سال گذشته داشت و گفت: پارسال در مجموع نزدیک ۱۴ میلیارد تومان غرامت در زیربخش‌های مختلف زراعت، باغبانی، دام، طیور، آبزیان و ... در استان کرمانشاه پرداخت شد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.