کشاورزان کرمانشاهی می‌توانند تا پایان آذر ماه جاری نسبت به بیمه محصولات کشاورزی خود اقدام کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ امینی معاون خدمات بیمه‌ای استان گفت : متقاضیان باید برای بیمه‌ی محصولات کشاورزی خود به شعب بانک کشاورزی استان، دفاتر شرکت‌های خدمات بیمه‌ای و یا نماینده‌های شرکت‌های مستقر در مراکز خدمات مراجعه کنند.

او تعداد متقاضیان بیمه کشاورزی در سال زراعی ۹۹-۹۸ را در همه‌ی زیربخش‌ها ۳۱ هزار و ۵۰۰ نفر در سطح استان اعلام کرد و گفت : این میزان نسبت به سال زراعی پیش از آن ۸۷ درصد رشد داشته است.

او افزود: در سال زراعی ۹۹-۹۸ حدود ۸۶ هزار هکتار از اراضی استان زیر پوشش بیمه قرار گرفته است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۶۲ درصد رشد داشته است.

امینی در خصوص شرایط بیمه محصولات کشاورزی گفت: محصول مورد بیمه باید وجود فیزیکی داشته باشد از جمله در زیر بخش دام و یا در زیربخش باغات باید حداقل سن بیمه پذیری محصول رعایت شود و در زیربخش زراعت نیز بیمه به صورت خوداظهاری است.

معاون خدمات بیمه‌ای استان کرمانشاه افزود: در سال زراعی ۹۹-۹۸ یکصد و بیست میلیارد ریال حق بیمه سهم بیمه گذار اخذ شده که تا کنون ۱۳۵ میلیارد ریال غرامت پرداخت و ۱۵ میلیارد ریال غرامت نیز جز مطالبات باقی مانده است.

امینی گفت: بر اساس اطلاعیه ستاد بحران استان بدلیل تخصیص نداشتن اعتبار بابت پرداخت خسارت‌های ناشی از حوادث قهری به محصولات کشاورزی به این ستاد، تنها نهاد مالی که می‌تواند درخواست‌های خسارت بیمه گذاران را به موقع بررسی و بخشی از خسارت آن‌ها را از لحاظ مالی تامین کند، فقط صندوق بیمه کشاورزی است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.