رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از برنامه‌ریزی برای اجرای طرح زراعت چوب در سطح ۷۰۰ هکتار از اراضی زراعی استان طی امسال خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، عبدالعلی جلیلیان رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه پارسال طرح زراعت چوب در سطح ۳۰۰ هکتار از اراضی زراعی استان اجرایی شد، گفت : امسال بنا داریم این طرح را در سطحی بیش از دو برابر پارسال و در سطح ۷۰۰ هکتار از اراضی زراعی استان اجرایی کنیم.

او گفت : توقف بهره‌برداری از جنگل‌های شمال به دلیل اعلام تنفس این جنگل‌ها در کنار بالارفتن قیمت چوب و نیاز صنایع و کارخانجات به چوب از دلایل توسعه طرح زراعت چوب در استان است.

رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه افزود: طرح زراعت چوب در شهرستان‌های گرمسیر شامل دو شهرستان قصرشیرین و سرپل ذهاب با گونه اکالیپتوس و در شهرستان‌های سردسیر مثل کرمانشاه، هرسین، صحنه، سنقروکلیایی و کنگاور هم با گونه صنوبر خواهد بود.

جلیلیان با بیان اینکه متقاضیان اجرای طرح زراعت چوب حمایت می‌شوند، ادامه داد: طرح زراعت چوب در اراضی زراعی قابل اجرا بوده و متقاضیان با مراجعه به ادارات منابع طبیعی شهرستان‌ها می‌توانند تسهیلات با نرخ سود ۱۸ درصد با دوران مشارکت دو ساله در اجرای طرح، تنفس شش ساله و در پایان دوره بازپرداخت ۲ساله دریافت کنند.

او گفت: سهمیه استان برای دریافت تسهیلات پروژه‌های زراعت چوب ۴۲۲ میلیون تومان بوده و به ازای هر هکتار هم هفت میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت می‌شود.

جلیلیان با بیان اینکه امسال ۴۰۰ هکتار از پروژه‌های مرتبط با زراعت چوب در استان در مرحله بهره‌برداری است، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۴۰۰ مترمکعب چوب از پروژه‌های زراعت چوب در استان استحصال شده که این میزان احتمالا تا پایان امسال حداکثر به سه هزار مترمکعب خواهد رسید.

او افزود: استان کرمانشاه از نظر بهره برداری و توسعه طرح زراعت چوب در بین استان‌های زاگرس‌نشین رتبه سوم را دارد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.