روند کاهشی قیمت مرغ و تخم مرغ در خراسان رضوی

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: قیمت گوشت مرغ و تخم مرغ در استان بین سه تا چهار درصد کاهش یافته است و به نظر این روند ادامه یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی غفوری مقدم معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در نشست کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی گفت: قیمت هر کیلوگرم گوشت گرم مرغ در استان نسبت به ماه قبل ۲.۹ درصد کاهش یافته و به ۲۰۴ هزار ریال رسیده و قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ نیز ۳.۸ درصد کاهش یافته و به هر کیلوگرم ۱۷۸ هزار ریال به فروش می‌رسد.

او افزود: قیمت مرغ زنده و گوشت مرغ گرم در خراسان رضوی از میانگین قیمت آن‌ها در کل کشور کمتر است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به قیمت مصوب ۱۶۹ هزار ریال برای هر کیلوگرم تخم مرغ ادامه داد: تقریبا عمده مراکز عرضه کالا در استان قیمت مصوب تخم مرغ را رعایت می‌کنند، اما گاه در خیابان‌های فرعی فروشندگان از رعایت قیمت مصوب تخم مرغ خودداری می‌کنند.

بیشتر بخوانید


غفوری مقدم بیان کرد: تا دیروز ۱۰ هزار و ۱۵۰ واحد صنفی مشهد ۸۶۶ تن تخم مرغ را به قیمت مصوب توزیع کرده اند و در ۱۳ میدان عرضه کالا در این شهر نیز یک غرفه رایگان در اختیار اتحادیه تولیدکنندگان مرغ تخم گذار قرار گرفته است تا تخم مرغ را به قیمت مصوب عرضه کنند.

او تصریح کرد: فروشگاه‌های زنجیره‌ای به دلیل ضوابط داخلی شان ترجیح می‌دهند که تخم مرغ بسته بندی شده را بفروشند، اما لازم است کل شبکه توزیع شامل تعاونی‌های مصرف کارگری و کارمندی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای در توزیع این کالا با قیمت مصوب همکاری لازم را داشته باشند.

محمود بنانژاد رئیس اتاق اصناف مشهد نیز در ارتباط با برخورد با گران فروشی تخم مرغ در این نشست گفت: تاکنون ۳۲۲ فرم تخلف در خصوص گران فروشی تخم مرغ در مشهد تنظیم شده است.

او افزود: کیفیت تخم مرغی که به صورت فله در قالب طرح تنظیم بازار عرضه می‌شود پایین‌تر از کیفیت تخم مرغی است که در قالب بسته بندی به فروش می‌رسد.

رئیس اتاق اصناف مشهد درباره سامانه توزیع کالا‌های اساسی طرح تنظیم بازار ادامه داد: تاکنون از طریق این سامانه شکر و روغن توسط مباشران و عمده فروشان توزیع شده است.

حمیدرضا رجوعی رئیس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: برای هر کد ملی ثبت شده در سامانه توزیع کالا‌های اساسی طرح تنظیم بازار فقط یک شماره تماس وجود دارد لذا امکان صدور حواله‌های تکراری برای افراد میسر نیست.

غفوری مقدم معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی دهم در این نشست گفت: از مجموع ۲۹ هزار و ۱۰۲ تن سهمیه شکر بخش‌های صنف و صنعت خراسان رضوی در ماه‌های بهمن و اسفند، ۲ هزار و ۵۰۲ تن به صنوف و مابقی به واحد‌های صنعتی تخصیص می‌یابد.

او افزود: با عنایت به افزایش قیمت شکر سهمیه صنف و صنعت طرح تنظیم بازار و تاثیر آن بر افزایش قیمت فرآورده‌های این ۲ بخش، موضوع از طریق تهران در حال پیگیری است.

در این نشست مقرر شد تا سه شنبه هفته جاری اتاق اصناف، اتحادیه بارفروشان و سازمان میادین شهرداری مشهد نظر قطعی خود را برای اعلام مباشر به منظور مشارکت در طرح تنظیم بازار میوه شب عید به سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اعلام کنند تا تصمیم قطعی برای این بخش گرفته شود.
 
انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار