مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس، گفت: به طور متوسط برای هر دانش آموز در مدارس تک شیفت ۳۰ لیتر سرانه مصرف آب در نظر گرفته شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی بوستانی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس، در نشست برخط با رؤسا و شورای معاونان ادارات آموزش و پرورش مناطق و شهرستان‌های فارس، گفت: سرانه مصرف آب برای مدارس ۲ شیفت دو برابر افزایش می یابد و بسته به منطقه جغرافیای دارد  که  این مقدار تا ۲۰ درصد کاهش یا افزایش می یابد.

او،  بیان کرد: مشارکت همگانی قشرهای  جامعه  مدیریت مصرف و کاهش اثرات ناشی از بحران کم آبی است.

بوستانی، تصریح کرد: یکی از مواردی که در مدارس با آن موا جه هستیم ایجاد فضای سبز در این مکان‌ها بوده که باعث می‌شود مصرف آب آشامیدنی در مدارس افزایش یابد و از ظرفیت شهرداری‌ها برای آبیاری این فضاها استفاده شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس، ادامه داد: دستیابی به تعادل نسبی در حوزه عرضه و تقاضای آب یک اصل اساسی است که جز با اقدامات گسترده فرهنگی و ایجاد نظام جامع مدیریت توزیع و مصرف میسر نمی شود.

او، در رابطه با مدارس خیرساز افزود: این گونه مدارس فقط از پرداخت حق انشعاب معاف هستند و از هزینه‌هایی که آب و فاضلاب باید سرمایه گذاری کند معاف نیستند.

بوستانی، اضافه کرد: مدارسی که به هر دلیلی ظرفیت آن با اضافه و یا کم کردن دانش آموزان افزایش یا کاهش یافته و باعث تغییر رویه مصرف آب شده  که باید نسبت به قرارداد اولیه با شرکت آب و فاضلاب شهرستان‌ها و مناطق  تجدید نظر شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس، ادامه داد: رؤسای ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها در جلسات خود با مدیران مدارس  این امر را یادآوری کنند که از پرداخت آب بها معاف نیستند و  ظرفیت قراردادی خود را باید با مدیریت مصرف آب رعایت کنند.

او، افزود:  انتظار می رود در سال جدید نیز با بودجه مصوب برای گسترش نصب اقلام کاهنده مصرف و جذب اعتبارات بیشتر در این خصوص، گام‌های مؤثرتری در حوزه مدیریت مصرف آب در مدارس استان برداشته شود.

بوستانی، اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب همیشه تلاش کرده برای آموزش و پرورش حداقل هزینه‌ها را در نظر بگیرد و پارسال نیز در شورای آموزش و پرورش استان که در استانداری تشکیل شد شرکت آب و فاضلاب برای مدارس دولتی هزینه‌ها را  تا ۵۰ درصد کاهش دهد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس، با تاکید بر اینکه پیشنهاد  انشعاب سرایداری ها را از مدارس جدا می کنیم تا روند مصرف عادلانه ای به خود بگیرد گفت: در موضوع فرهنگ سازی کمی ضعف داریم که با انعقاد تفاهم نامه میان شرکت آب و فاضلاب و اداره کل آموزش و پرورش و تشکیل کارگروه‌های متفاوت متون مرتبط با مدیریت، مصرف آب را از مقطع پیش دبستانی تا قبل از دانشگاه به دانش آموزان آموزش می دهیم.

او، بیان کرد: قیمت یک متر مکعب آب در استان فارس به صورت میانگین یک هزار و ۷۰۰ تا یک هزار و ۸۰۰ تومان  بوده، که به  یعنی یک هزار لیتر آب برابر با نیم لیتر آب معدنی بسته بندی شده است.

انتهای پیام/ت 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.