فاضلاب؛ پایدارترین منبع آب در دنیا

مشاور مدیرعامل شرکت آبفای شیراز فاضلاب را طلای سیاه خواند و گفت: اکنون در دنیا از فاضلاب به عنوان پایدارترین منبع آب نام برده می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محسن اردکانی مشاور مدیرعامل شرکت آبفای شیراز گفت: با اقدامات اجرایی شده طی سال‌های اخیر و تداوم این فعالیت‌ها، عقب‌ماندگی طرح‌های جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب شهرستان شیراز در حال جبران است.

او، فاضلاب را طلای سیاه خواند و گفت: اکنون در دنیا از فاضلاب به عنوان پایدارترین منبع آب نام برده می شود.

اردکانی افزود: فاضلاب مخرب صد درصدی محیط زیست بود که با اجرای فرایندی بر آن، این تهدید به فرصتی برای محیط زیست تبدیل شد.

اردکانی افزود: عقب ماندگی در بخش اجرای فاضلاب با تلاش ها و تصمیم های بزرگ در چند سال اخیر و اجرای طرح های مربوطه در حال جبران است.

مدیر کل دیوان محاسبات استان فارس نیز با ابراز خرسندی از اجرای این پروژه مهم زیست محیطی، گفت: اجرای این پروژه با زحمات زیاد توام بوده وچند بار به دلیل مشکلات ناشی از تحریم ها با وقفه مواجه شد.

ساسان مبینی افزود: ساخت این تصفیه خانه در فاز اول اجرای آن حدود ۶۰۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار داده که با اجرای کامل این پروژه در کنار تصفیه خانه فاضلاب شماره ۱ تمام مردم شیراز تحت پوشش خدمات فاضلاب قرار می گیرند.

او افزود: در کنار تصفیه خانه فاضلاب شماره ۱ شیراز، تصفیه خانه شماره۲ و نیز تصفیه خانه فاضلاب شرق صدرا، در آینده نزدیک اتفاقات خوبی در بخش فاضلاب برای مردم شیراز رخ داده و نرخ بهره مندی مردم شیراز از خدمات فاضلاب رشد چشمگیری خواهد داشت.

مبینی با اشاره به تکنولوژی پیشرفته در ساخت تصفیه خانه فاصلاب شماره ۲ شیراز گفت:با تکنولوژی به کار گرفته شده در این تصفیه خانه فاضلاب علاوه بر آب، برق نیز تولید می کند.

رئیس هئیت مدیره و مدیر عامل آبفا شیراز نیز در این بازدید از واگذاری‌ پساب تصفیه خانه فاضلاب خبر داد.

بهمن بهروزی در خصوص منابع تامین آب شرب شیراز، گفت: سد درود زن و ۲۰۷ حلقه چاه منابع تامین آب کلانشهر شیراز را تشکیل می دهند.

بهروزی بیان کرد: نسبت تامین آب از سد درودزن و چاه‌های آب، حدود ۳۰ به ۷۰ بوده که با ورود خط دوم درودزن این نسبت به پنجاه، پنجاه می رسد.

او گفت: با افزایش جمعیت تقاضای مصرف آب سالانه بیشتر می شود و آبفا شیراز مطالعات تامین آب از منابع جدید را در دستور کار قرارداده است.

بهروزی در بخش دیگری از سخنان خود به کیفیت آب شرب شیراز اشاره و اضافه کرد: دانشگاه پزشکی شیراز ناظر بر کیفیت آب شرب شیراز و ۱۴۰ روستای الحاقی به شرکت است.

مدیرعامل آبفای شیراز گفت: با اجرای رینگ آبرسانی که بخشی از آن امسال و بخش دیگر آن در سال آینده انجام می شود کیفیت آب در تمام کلانشهر شیراز یکسان خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار