رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک و فناوری اطلاعات گفت:خراسان رضوی در حوزه هوشمندسازی و ایجاد سرویسهای ارائه خدمات الکترونیک، در سطح کشور پیشرو است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امیر شجاعان رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک و فناوری اطلاعات وزارت کشور   در نشست با معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی در مشهد گفت: اولویت بندی اجرای خدمات بااهمیت، اثربخش و همچنین فرهنگ‌سازی استفاده از این خدمات نوین در روستا‌ها مورد تاکید قرار دارد.
 
او افزود: در صورت موفقیت این طرح، در گام‌های نخست آن وزارت کشور با حمایت کامل خود برای ملی شدن طرح اقدامات و هماهنگی لازم را صورت می‌دهد.

رییس مرکز توسعه دولت الکترونیک و فناوری اطلاعات وزارت کشور ادامه داد: این وزارتخانه به دنبال بکارگیری ایده‌های نو و خلاقانه است لذا بطور کامل از اجرای این طرح حمایت خواهد کرد.

شجاعان همچنین به فعالیت شرکت‌های توانمند بخش خصوصی و نهاد‌های دانشی در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: بر این اساس مشارکت با بخش خصوصی برای راه‌اندازی سرویس‌های الکترونیکی و حمایت از استارتاپ‌ها در این حوزه مورد تاکید وزارت کشور است.

او  تصریح کرد: بکارگیری ابزار‌های فناورانه بطور گسترده به همه بخش‌های زندگی تسری یافته بنابراین امروزه دیگر فعالیت در حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات (ICT) انتخاب نیست بلکه یک ضرورت است.

کوکب موسوی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست به فعالیتهای موفقیت‌آمیز حوزه فناوری اطلاعات این استانداری ظرف یک سال اخیر اشاره و بیان کرد: بهره‌برداری همراه با ظرفیتهای نهادهای حاکمیتی، بخش خصوصی و قانونی در اجرای طرح روستای هوشمند ضروری است.
 
او  همچنین به انتخابات در بهار سال آینده اشاره کرد و افزود: خواستار حمایت همه‌جانبه و نگاه ویژه وزارت کشور برای تقویت زیرساختهای فناوری اطلاعات در ستاد استانداری خراسان رضوی و فرمانداریهای این استان به خصوص در شهرستانهای تازه‌تاسیس هستیم.
 
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی ادامه داد: خراسان رضوی با دو هزار و ۵۰۰ دهیاری می‌تواند منشا خدمات و تحولات گسترده‌ای در توسعه منطقه‌ای باشد لذا اجرای طرح هوشمندسازی روستاها با مشارکت نهادهای دانشگاهی و بخش خصوصی توانمند با نظارت استانداری می‌تواند به این مهم جامه عمل پوشاند.
 
انتهای پیام// د.ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.