هشدار پلیس به طلا و جواهر فروشان/دستگیری سارق سیم و کابل مخابرات با ۱۰ فقره سرقت

مهم‌ترین حوادث چهارم بهمن‌ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز شنبه چهارم بهمن‌ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید. 

دستگیری سارق سیم و کابل مخابرات با ۱۰ فقره سرقت

فرمانده انتظامی کوه چنار از دستگیری یک سارق سیم و کابل مخابرات با ۱۰ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ دوم لطف‌الله محمدی بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم و کابل مخابرات در سطح شهرستان کوه‌چنار، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

او تصریح کرد: ماموران پلیس با تلاش شبانه روزی و به کارگیری گشت‌های نامحسوس، یک نفر از سارقان سابقه دار و حرفه‌ای را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی آن را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی کوه چنار با بیان اینکه در بازجویی اولیه، متهم به ۱۰ فقره سرقت از کابل‌های مخابرات اعتراف کرد، گفت: سارق پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ محمدی از شهروندان خواست در صورت اطلاع از وجود هرگونه موارد مشکوک، موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در آباده

فرمانده انتظامی آباده از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی طی ۱۴ روز گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی بیان داشت: اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده به مواد مخدر با هدف افزایش احساس امنیت در بین شهروندان و تنگ کردن عرصه بر خرده فروشان و کنترل زندانیان آزاد شده، در بین شهروندان با بهره گیری حداکثری از توان انتظامی و عملیاتی در سطح شهرستان اجرا شد.

او افزود: در این طرح ماموران با شناسایی منازل، پاتوق‌ها و محل‌های فعالیت خرده فروشان و همچنین کنترل محور‌های مواصلاتی، ماموران موفق شدند ۱۲ کیلوگرم انواع مواد مخدر را کشف و ۱۸ نفر قاچاقچی، معتاد و خرده فروش را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی آباده با بیان اینکه در اجرای این طرح، ۶ دستگاه خودرو و ۴ دستگاه موتور‌سیکلت متعلق به خرده فروشان که به وسیله آن اقدام به تهیه و توزیع مواد مخدر می‌کردند توقیف شد، گفت: دستگیری ۱۰ سارق و کشف ۸ فقره سرقت از اماکن خصوصی از دیگر نتایج مهم اجرای این طرح است.

سرهنگ مسعودی تصریح کرد: موفقیت در اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی حاصل همکاری صمیمانه مردم فهیم این شهرستان با پلیس است و این طرح همچون گذشته در دستور کار پلیس قرار دارد و موجب رضایتمندی شهروندان شده است.

دستگیری سارقان با ۲۰ فقره سرقت در پاسارگاد

فرمانده انتظامی پاسارگاد از دستگیری اعضای باند ۴ نفره سارقان و کشف ۲۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی و کابل برق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مصطفی توکلی اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در شهرستان "پاسارگاد"، موضوع شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: ماموران با تحقیقات فنی و تخصصی و گشت زنی‌های نامحسوس و هدفمند، موفق شدند ۴ نفر سارق را شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضائی، در یک عملیات غافلگیرانه آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی پاسارگاد با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۲۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی و کابل برق اعتراف کردند، گفت: سارقان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در جهرم

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی مناطق آلوده و جرم خیزدر دو هفته اخیر خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی یان کرد: طرح پاکسازی مناطق آلوده و جرم خیز با اقتدار کامل پلیس در دو هفته اخیر در چندین مرحله به اجرا در آمد.

او عنوان کرد: یکی از مهمترین اهداف اجرای این طرح، بالا بردن سطح احساس امنیت و آرامش در سطح شهرستان است.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم تصریح کرد: در این طرح، ۱۶۲ دستگاه خودرو و ۸۵ دستگاه موتورسیکلت متخلف توقیف و همچنین ۱۷ نفر سارق دستگیر و ۷۳ فقره انواع سرقت از آنان کشف شد.

سرهنگ رزمجویی افزود: از دیگر نتایج اجرای این طرح، دستگیری ۱۴ خرده فروش و معتاد و کشف ۹ کیلوگرم انواع مواد مخدر است.

این مقام انتظامی بیان کرد: ارتقاء کیفی احساس امنیت در بین شهروندان، مقابله با تهیه و توزیع کنندگان مواد مخدر، جمع آوری معتادان پر خطر، برخورد با سارقان و اراذل و اوباش و مزاحمان خیابانی در جهت آسایش مردم، از اولویت‌های پلیس است.

فرمانده انتظام جهرم در پایان، ضمن قدردانی از همکاری خوب مردم با پلیس از شهروندان خواست که در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

سارقان منزل و مغازه روانه زندان شدند

فرمانده انتظامی کازرون گفت: با تلاش همه جانبه و شبانه روزی پلیس آگاهی این شهرستان، اعضای باند ۵ نفره سارقان غیر بومی منزل و مغازه شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان ظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت از منزل و مغازه در برخی از محله‌های شهرستان کازرون، موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

او تصریح کرد: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی، مطلع شدند باند ۵ نفره سارقان پس از سرقت به خارج از استان فارس متواری شده‌اند.

فرمانده انتظامی کازرون اظهار کرد: ماموران پس از اخذ نیابت قضائی به یکی از استان‌های شرقی اعزام و در یک عملیات ضربتی موفق شدند هر ۵ نفر سارق که اعضای یک باند بودند را در مخفیگاهشان دستگیر و به شهرستان کازرون انتقال دهند.

سرهنگ زراعتیان با اشاره به اینکه متهمان در بازجویی فنی و تخصصی و مواجه با ادله و مستندات پلیس به ۳۰ فقره سرقت منزل و مغازه در کازرون اقرار کردند، عنوان داشت: سارقان حرفه‌ای پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

دستگیری سارقان خودرو‌های مسروقه 

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت از دستگیری ۴ سارق و کشف ۲ دستگاه خودروی مسروقه پراید در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی بیان کرد: ساعت ۳ بامداد روز گذشته ماموران انتظامی پاسگاه تخت جمشید حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی، به ۲ دستگاه سواری پراید حامل ۴ نفر سرنشین که در اطراف زمین‌های کشاورزی پارک بود مشکوک شدند.

او افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه و استعلام از پلاک خودروها، مطلع شدند که هر ۲ سواری پراید مسروقه است.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با بیان اینکه در این خصوص ۴ نفر سارق دستگیر و روانه زندان شدند، عنوان داشت: در بازرسی از داخل خودرو‌ها اموالی مسروقه شامل یک دستگاه ضبط، یک دستگاه سنگ فرز، کارت سوخت، کارت عابر بانک، پیک نیک و... کشف شد.

هشدار پلیس لارستان به طلا و جواهر فروشان

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان در راستای پیشگیری از سرقت، توصیه و هشدار‌هایی به واحد‌های صنفی طلا و جواهر فروش ارائه داد.

سرهنگ داود امجدی به طلا و جواهر فروشان توصیه کرد که پیام‌ها و هشدار‌های پلیسی ذیل را جدی بگیرند.

۱-به گونه‌ای برنامه ریزی کنید که در زمان چینش طلاجات در ویترین کسی نزد شما حضور نداشته باشد.

۲-مراقب باشید در هنگام خرید و فروش، جواهرات شما را با بدل معاوضه نکنند.

۳-خانم‌هایی که با صورت پوشیده در محل کار شما حاضر می‌شوند جانب احتیاط را بیشتر در نظر بگیرید.

۴-در مواقع تعطیلی، طلا و جواهرات را از ویترین جمع آوری و داخل گاو صندوق بگذارید.

۵-شیشه ویترین طلافروشی‌ها را از نوع نشکن و شفاف با قطر ۱۰ میلی متر و یا شیشه‌های غیر قابل نفوذ نصب و درب گاو صندوق را به سیستم دزد گیر مجهز و آن را از دید عموم مخفی کنید.

۶-درب ورودی مغازه به خصوص طلافروشی‌ها، می‌بایستی پس از ورود و خروج مشتری به طور اتوماتیک قفل شود.

۷-دوربین‌های مدار بسته را در داخل و خارج از مغازه به طور محسوس و یا نامحسوس نصب کنید و از دوربین‌هایی با قابلیت ثبت لحظه‌ای و سرعت ضبط بالا و وضوح تصویر استفاده کنید.

۸-از خرید اموال، اشیاء و جواهرات بدون فاکتور و مدارک کافی از افراد ناشناس جداً خودداری کنید.

۹-در زمان قطع برق، دقت و مراقبت کافی از مغازه داشته باشید.

۱۰-از احداث و راه اندازی طلافروشی در نقاط خلوت شهر خودداری کنید.

۱۱-خارج از ساعات مقرر از باز کردن درب مغازه جلوگیری کنید.

۱۲-در صورت مشاهده افراد یا خودرو ناشناس و مشکوک در اطراف محل کار خود، ضمن یادداشت مشخصات ظاهری آنها، سریعا با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس حاصل کنید.

توقیف سمند و کشف ۵۹ کیلو تریاک در داراب

فرمانده انتظامی داراب از توقیف یک سواری سمند و کشف ۵۹ کیلو تریاک در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد بیان کرد: در راستای تشدید اقدامات انتظامی و برخورد قاطع با قاچاقچیان مواد مخدر، روز گذشته ماموران انتظامی داراب حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک سواری سمند مشکوک و آن را متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از سواری سمند، ۵۹ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک که به صورت بسیار حرفه‎ای در کف خودرو جاسازی شده بود کشف شد، افزود: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

کشف گنج یاب و ردیاب ۱۰ میلیاردی قاچاق

فرمانده انتظامی مرودشت از کشف ۲ دستگاه گنج یاب و یک دستگاه ردیاب به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در یکی از روستا‌های این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی بیان کرد: ماموران پاسگاه انتظامی "ابرج" مرودشت از یک فقره حفاری غیر مجاز در یکی از روستا‌های سطح حوزه استحفاظی مطلع و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او بیان کرد: ماموران پس از هماهنگی با مراجع قضائی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند در این خصوص ۵ نفر که در حال حفاری بودند را دستگیر و به مقر انتظامی انتقال دهند.

فرمانده انتظامی مرودشت با بیان اینکه در بازرسی از محل حفاری، ۳ دستگاه گنج یاب و ردیاب قاچاق کشف شد، گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۱۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

سرهنگ زینلی با اشاره به تشکیل پرونده برای متهمان و تحویل به مراجع قضائی، افزود: برخورد قاطع با سوداگران میراث فرهنگی در دستور کار انتظامی این شهرستان است و از شهروندان تقاضا می‌کنیم در صورت اطلاع از فعالیت‌های این دسته از افراد سودجو، مراتب را در اسرع وقت از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

۳ کشته و ۷ مجروح نتیجه برخورد مرگبار ۲ خودرو

رئیس پلیس راه شمالی استان فارس گفت: بر اثر برخورد شدید ۲ خودرو پراید و ویتارا سوزوکی در دو راهی "سیمکان" شهرستان جهرم، ۳ نفر فوت و ۷ نفر نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی بیان کرد: از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ یک فقره تصادف فوتی در دو راهی "سیمکان" شهرستان جهرم به ماموران اعلام و سریعا به محل مورد نظر اعزام شدند.

او افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند یک خودرو پراید با ۶ سرنشین به شدت با سواری ویتارا سوزوکی با ۴ سرنشین برخورد کرده است.

رئیس پلیس راه شمالی استان با بیان اینکه در این حادثه راننده و ۲ نفر از سرنشینان پراید فوت و ۷ سرنشسن دیگر خودرو‌ها مجروح و راهی بیمارستان شده‎‌اند، تصریح کرد: کارشناسان در صحنه حاضر و علت وقوع این حادثه را انحراف به چپ از جانب راننده پراید اعلام کرده‌اند.

کشف ۲ دستگاه طلا یاب به ارزش ۷ میلیارد ریال

فرمانده انتظامی شهرستان سرچهان گفت: با تلاش مأموران انتظامی این فرماندهی حفاران غیر مجاز دستگیر و ۲ دستگاه طلا یاب کشف شد.

سرهنگ محسن لشکری اظهار داشت: در پی کسب اخباری مبنی بر فعالیت حفاران غیر مجاز در یکی از مناطق این شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

او ادامه داد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی و با هماهنگی نیرو‌های یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان سرچهان، در این راستا ۵ متهم شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان سرچهان با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه این افراد ۲ دستگاه طلایاب کشف و ۲ دستگاه خودرو متعلق به آنان نیز توقیف شد، افزود: کارشناسان مربوطه ارزش طلا یاب‌های کشف شده را ۷ میلیارد ریال برآورد کرده اند.

سرهنگ لشکری ضمن قدردانی از همکاری مردم با نیروی انتظامی در پیشگیری از وقوع جرم گفت: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت‌های مجرمانه، مراتب را در سریع‌ترین زمان ممکن از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۱۰۳ کیلو تریاک در نی‌ریز

فرمانده انتظامی نی‌ریز گفت: با تلاش مأموران انتظامی این شهرستان، ۱۰۳ کیلو و ۲۵۰ گرم تریاک کشف شد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی بیان کرد: مأموران انتظامی "نی‌ریز" حین گشت زنی در محور‌های منتهی به این شهرستان، در یک عملیات ضربتی به ۲ دستگاه سواری پژو پارس و سمند مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از سواری سمند و پژو پارس به ترتیب، ۹۱ و ۱۳ کیلو و ۲۵۰ گرم تریاک کشف شد، افزود: در این خصوص ۲ نفر قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نی‌ریز با بیان اینکه در این خصوص یک سواری پژو ۴۰۵ که اسکورت محموله بود نیز توقیف شد، تصریح کرد: هر ۳ متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

دستگیری متهم توسط پلیس فتا

رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری فردی که در شبکه‌های اجتماعی ضمن معرفی خود به عنوان پلیس، قصد اخاذی از یک شهروند داشت خبر داد.

سرهنگ حشمت سلیمانی بیان کرد: پس از مراجعه خانمی جوان و طرح شکایت با موضوع نشر اکاذیب توسط فردی که خود را پلیس معرفی کرده است، کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را در این خصوص آغاز کردند.

او افزود: ماموران موفق شدند با اقدامات فنی و اطلاعاتی در کمترین زمان ممکن، متهم که خود را مامور نیروی انتظامی معرفی کرده بود را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی آن را دستگیر کنند.

رئیس پلیس فتا استان فارس تصریح کرد: متهم با مشاهده ادله پلیس ضمن اقرار به جرم خود، اعتراف کرد که با ترفند‌های مختلف در شبکه اجتماعی و معرفی خود به عنوان مامور نیروی انتظامی، اقدام به نشر اکاذیب و توهین بر علیه شاکی می‌کردم.

سرهنگ سلیمانی هشدار داد: هرگونه جعل و یا سوء استفاده از عناوین دولتی برابر قانون جرم است و افرادی که با تصور پنهان ماندن دست به اقدام مجرمانه می‌زنند همواره باید آگاه باشند فضای مجازی با حضور کارشناسان سایبری برای آن‌ها محیط امنی نخواهد بود.

این مقام انتظامی از عموم مردم خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت مواجهه با موارد مشکوک، موضوع را سریعاً از طریق وب‌سایت به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش ارتباطات مردمی) یا با شماره تلفن ۰۷۱۲۱۸۲۷۸۰۵ گزارش کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار