کشف بیش از ۴۰۰ کیلوگرم موادمخدر در فارس/ وقوع سه سانحه رانندگی با یک کشته و ۱۸ زخمی

مهم‌ترین حوادث ۲۶ دی‌ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروزجمعه ۲۶ دی‌ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۲۳۴ کیلو تریاک در شیراز

جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: در بازرسی از یک خودرو زانتیا در شیراز، ۲۳۴ کیلوگرم تریاک کشف شد.

سردار یوسف ملک زاده اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع تصادف خسارتی بین یک خودرو زانتیا با دو خودرو دیگر در یکی از محله‌های شهر شیراز، بلافاصله اکیپ گشت پلیس راهور جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

او با بیان اینکه در بررسی‌های اولیه مشخص شد راننده زانتیا با رها کردن خودرو از صحنه تصادف متواری شده است، افزود: در بازرسی مأموران از این خودرو، ۲۳۴ کیلوگرم تریاک کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه تلاش برای شناسایی و دستگیری متهم متواری ادامه دارد، گفت: شهروندان هر گونه اخبار و اطلاعات خود پیرامون فعالیت افراد قاچاقچی را در اسرع وقت به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۱۸۰ کیلو تریاک در عملیات مشترک پلیسی

در عملیات مشترک پلیس مبارزه با مواد مخدر استان‌های "فارس" و "کرمان"، ۱۸۰ کیلو تریاک کشف شد.

در پی اقدامات اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس مبنی بر تردد یک دستگاه خودرو پژو پارس حامل مواد مخدر در محور سیرجان به سمت کرمان، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران قرار گرفت.

این گزارش حاکیست؛ مراتب به پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمان اطلاع و اکیپی از مأموران انتظامی شهرستان"سیرجان" با پشتیبانی و هدایت اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس به محل مورد نظر اعزام شدند.

مأموران انتظامی به محض مشاهده خودرو، دستور ایست دادند و پس از مسافتی تعقیب و گریز، وسیله نقلیه را متوقف و در بازرسی از آن ۱۸۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف و در این رابطه یک سوداگر مرگ را دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی دادند.

وقوع سه سانحه رانندگی با یک کشته و ۱۸ زخمی

سخنگوی اورژانس فارس از حادث شدن سه تصادف رانندگی در محور‌های مواصلاتی استان خبر داد و گفت: در این حوادث یک نفر کشته و ۱۸ تن مجروح شدند.

حسن همتی گفت: در حادثه نخست که بر اثر واژگونی پژو ۴۰۵ در محور مشکان - نی‌ریز به وقوع پیوست ۴ تن مصدوم شدند که همگی جهت مداوا به درمانگاه مشکان انتقال یافتند و متاسفانه یک نفر بر اثر شدت جراحات وارده جان باخت.

او افزود: در جاده شیراز (قلات-خیابان گلستان) بر اثر تصادف پراید - جیپ ۵ نفر راهی بیمارستان‌های مسلمین و بیمارستان شهید رجایی شدند.

همتی بیان کرد: همچنین در محور مرودشت-درودزن تصادف مزدا دوکابین و ۴۰۵ منجر به مجروحیت ۹ تن شد که همگی پس از دریافت خدمات پزشکی اولیه به بیمارستان شهید مطهری مرودشت اعزام شدند.

مدیر روابط عمومی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس تصریح کرد: برای امدارسانی به حادثه‌دیدگان این سوانح رانندگی ۶ دستگاه آمبولانس اورژانس به محل اعزام شده است.

کشف پراید سرقتی در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از کشف یک دستگاه خودرو پراید سرقتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی اظهار داشت: عوامل گشت پاسگاه انتظامی "تخت جمشید" در ساعات پایانی شب و هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظی، به یک دستگاه خودرو پراید که فاقد سرنشین و در کنار خیابان پارک شده بود، مظنون شدند.

او افزود: با استعلام صورت گرفته مشخص شد خودرو مورد نظر دارای سابقه سرقت در یکی از شهرستان‌های استان فارس را دارد که خودرو جهت سیر مراحل قانونی به پارکینگ انتقال شد.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت به شهروندان توصیه کرد: هشدار‌های پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت را جدی گرفته و در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک مراتب را بلافاصله به پلیس اطلاع دهند.

مسمومیت ۸ نفر با گاز مونوکسیدکربن در شهرستان کوه چنار

۸ عضو یک خانواده در روستای مظفر‌آباد شهرستان کوه چنار بر اثر مسمومیت با گاز co راهی بیمارستان شدند.

جمشیدی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کازرون گفت: کارشناسان اورژانس پیش بیمارستانی با اعلام گزارش یک مورد گاز گرفتگی روستای مظفر‌آباد سریعا به محل حادثه اعزام شدند.

او اضافه کرد: در این حادثه ۸ عضو یک خانواده دچار مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن شده بودند که پس از انجام اقدامات درمانی اولیه توسط تکنسین‌های اورژانس به بیمارستان شهید رضازاده قائمیه انتقال داده شدند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کازرون گفت: مهمترین اقدام برای نجات فردی که دچار مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن شده؛ رساندن اکسیژن و هوای تازه به فرد است، به همین دلیل به محض مشاهده فردی که دچار گازگرفتگی شده باید پنجره‌ها را باز کرده تا هوای تازه سریعا وارد اتاق شده و سپس منبع نشت گاز را شناسایی و قطع کرد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار