مدیرکل بیمه سلامت کردستان در خصوص جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت و نحوه خدمات رسانی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، انور اسماعیلی مدیرکل بیمه سلامت کردستان با اشاره به اجرای سه طرح در ایام کرونا برای بیمه شدگان گفت: رایگان کردن بیمه همگانی برای جمعیت ۳۰۰ هزار نفری یکی از اقدامات در این زمینه بوده است.

اسماعیلی الکترونیکی کردن نسخ و دریافت فراینده‌های دریافت دفترچه، ویزیت و دارو را از دیگر اقدامات در این ایام عنوان کرد.

او همچنین به طرح در دست اقدام ارجاع شهری و پزشک خانواده اشاره کرد و افزود: برای اجرای این طرح در حال ثبت نام پزشکان هستیم.

اسماعیلی گفت: از جمعیت ۳۰۰ هزار نفری ۵۰ درصد را ثبت نام کردیم و تا قبل از پایان سال این طرح به انجام خواهد رسید.

به گفته مدیر سلامت استان، در این طرح ۱۵۰۰ تا ۳ هزار نفر تحت پوشش پزشکان خانواده قرار می‌گیرند و در ازاء پرداخت مبالغ کم از مراقبت‌های دیابت، فشار خون، استفاده و به مراجع بالاترتخصصی ارجاع می‌شوند.

او افزود: در شرایط کرونایی، ۹۰ درصد خدمات بستری و ۷۰ درصد خدمات سرپایی افراد تحت پوشش بیمه سلامت به صورت رایگان انجام میشد به طوریکه ۳۵ میلیارد تومان در حوزه بستری برای بیماران هزینه شده است.

اسماعیلی بیان کرد:دفترچه‌های بیمه همگانی در حال حاضر برای بیمه شدگان رایگان است و بعد از بیماری کرونا هم حدود ۸۰ درصد تحت پوشش خدمات رایگان قرار خواهند گرفت.

به گفته او بعد از اتمام بیماری کرونا، هزینه‌ها برای دهک‌های ۱ تا ۶ رایگان، دهک‌های ۷ و ۸، ۵۰ درصد و دهک‌های ۹ و ۱۰ با مشارکت کامل یعنی ۶۸۰ هزار تومان برای یک سال خواهد بود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.