مدیرکل بیمه سلامت استان کردستان از تمدید رایگان دفترچه بیمه سلامت افراد تحت پوشش تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، انور اسماعیلی مدیرکل بیمه سلامت استان کردستان گفت: براساس تصیم ستاد ملی مقابله با کرونا تمامی افراد تحت پوشش بیمه سلامت تا پایان امسال به صورت رایگان دفترچه آن‌ها تمدید می‌شود.

او افزود: جهت حفظ سلامت شهروندان در این روز‌های کرونایی افراد فاقد دفترچه بیمه درمانی نیز می‌توانند جهت دریافت دفترچه بیمه سلامت خود به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد مراجعه کرده و دفترچه رایگان دریافت نمایند.

اسماعیلی بیان کرد: افرادی که از طریق مراکز بهداشتی ودرمانی تست کرونا آنان مثبت اعلام شود در صورت مراجعه به دفاتر پیشخوان، رایگان و به صورت یک روزه برای آنان دفترچه صادر می‌شود.

او با اشاره به اینکه ۹۰ هزینه بیماران بستری دارای دفترچه بیمه سلامت تحت پوشش بیمه سلامت و ۱۰ درصد مابقی برعهده دانشگاه علوم پزشکی است گفت: در حوزه سرپایی نیز ۷۰ درصد هزینه‌ها برعهده بیمه و تنها ۳۰ درصد بر عهده فرد مراجعه کننده است.

الکترونیکی شدن ۵۰ درصدی نسخه های درمانی در کردستان

مدیرکل بیمه سلامت استان کردستان با اشاره به پیشتاز بودن مراکز حوزه سلامت کردستان در بحث الکترونیکی کردن اسناد تاکید کرد: در حال حاضر ۵۰ درصد نسخه و اسناد حوزه درمان در استان کردستان به صورت الکترونیکی صادر می‌شود که میانگین کشوری آن ۲۰ درصد است.

اسماعیلی در پایان اظهار داشت:از اردیبهشت امسال و همزمان با الکترونیکی کردن نسخه‌ها بار مراجعه به بخش‌های خصوصی‌ها در سطح کشور کاهش یافت، اما در کردستان به دلیل اجرای صحیح این طرح نه تنها بار مراجعات کمتر نشد بلکه با افزایش ۱۰ درصدی مواجه بودیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.