سخنگوی ستاد کرونای خراسان رضوی گفت: تقریبا آمار ابتلا، بستری و فوتی های بیماری کرونا در استان خراسان رضوی به طور نسبی ثابت بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر بحرینی سخنگوی ستاد کرونای خراسان رضوی گفت: بعد از مدت‌ها در هفته‌ی گذشته شاهد توقف رشد نمودار‌های شیوع، ابتلا و بستری بیماری کرونا در خراسان رضوی بودیم.

او افزود: خوشبختانه با تلاش مسئولان و رعایت کردن مردم موجب شده که وضعیت کرونا در اکثر شهرستان‌های استان در وضعیت آبی قرار بگیرد.

سخنگوی ستاد کرونای خراسان رضوی ادامه داد: موضوع مهمی که در این ایام اتفاق افتاده این است که درصد تست‌های سرپایی در استان از ۶۲ درصد تایید بیماری به ۸ درصد کاهش پیدا کرده است.

دکتر بحرینی بیان کرد: فقط فعالیت مجموعه‌های آبی و نیز تالار‌های پذیرایی در شرایط آبی در خراسان رضوی آغاز شده است.

او تصریح کرد: البته رعایت دستورالعمل‌ها و محدودیت‌های ابلاغی ستاد کرونا برای فعالیت این مجموعه‌ها همچنان مانند گذشته الزامیست.

سخنگوی ستاد کرونای خراسان رضوی تاکید کرد: فعالیت آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای، آموزشگاه‌های موسیقی و سایر آموزشگاه‌ها در این ایام با استفاده یک سوم (۱/۳) ظرفیت آموزشگاه و البته مشروط به اختصاص فضای چهار متر مربعی برای هر نفر، امکان پذیر است.

هاشمی فرماندار مشهد گفت: در ایام سوگواری حضرت فاطمه الزهرا (س) خوشبختانه شاهد رعایت عمده‌ی مردم و هیات‌های مذهبی بودیم.

او افزود: از هزار و صد هیات مذهبی مشهد مقدس فقط ۱۴ هیات در این ایام حضور خارج از محدودیت‌ها داشتند و از آن‌ها فقط دو هیات مذهبی بودند که دستورالعمل های ستاد کرونا را رعایت نکردند که این موضوع نیز توسط دستگاه‌های نظارتی بررسی و برخورد لازم انجام شد.
 
انتهای پیام//ا.د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.