حمایت میراث‌فرهنگی آذربایجان‌غربی از راه‌اندازی موزه‌های شخصی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: این اداره‌کل آمادگی دارد با تسهیل در روند صدور مجوز، از راه‌اندازی موزه‌های شخصی حمایت کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، جلیل جباری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی در حاشیه بازدید از مجموعه عکس‌های قدیمی محسن مخلص در چایپاره بازدید اظهار کرد:  در سطح استان تعدادی علاقه‌مند به آثار و اشیای تاریخی وجود دارد که با تلاش و همت خویش اقدام به جمع‌آوری مجموعه‌ای از این اشیا کرده‌اند که در نوع خود بی‌نظیر هستند.

جلیل جباری افزود: مجموعه تصاویر قدیمی متعلق به محسن مخلص نیز یکی از آن مجموعه‌های زیبای آذربایجان‌غربی بوده که شامل ۱۵۰ دوربین عکاسی با پنج هزار تصویر قدیمی است.

او تصریح کرد: آقای مخلص برای جمع‌آوری این تصاویر ۱۰ سال زمان صرف کرده و در حال حاضر این عکس‌ها در منزل شخصی وی در معرض نمایش گذاشته شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: در این تصاویر آداب و رسوم بومی مردم منطقه، شخصیت‌های فرهنگی و اجتماعی مهم شهرستان و همچنین برخی از افراد و شخصیت‌های دولتی که در منطقه حضور داشتند در طول ۸۰ سال گذشته مشاهده می‌شود.

او گفت: در صورت موافقت سایر دستگاه‌های مربوطه این امکان وجود دارد که مسجد چورس چایپاره به موزه عکاسی تبدیل شده و بخشی از این تصاویر قدیمی در آنجا به نمایش درآید.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.