پرداخت تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی در آذربایجان غربی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به فعالان صنایع دستی و کارگاه‌های تولیدی این بخش پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، جلیل جباری  مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی با اشاره به پرداخت تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی گفت: این تسهیلات از محل منابع بانکی و همچنین در قالب طرح‌های اشتغال روستایی به هنرمندان صنایع دستی و صاحبان کارگاه‌های تولیدی این بخش در۲ سال گذشته پرداخت شده است.

جباری با بیان اینکه هیچ محدودیتی در پرداخت تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی وجود ندارد، ادامه داد: تولیدکنندگان صنایع دستی می‌توانند برای دریافت وام‌های ۴۰۰ میلیون تا یک میلیارد ریالی ثبت نام و اقدام کنند.

او با اشاره به اینکه ۴۰ نوع صنایع دستی توسط هنرمندان استان تولید می‌شود، اضافه کرد: صنایع چوب در مرکز استان، قالی‌بافی و نساجی در جنوب استان و تراش سنگ در شمال این استان از هنر‌های دستی بومی این منطقه محسوب می‌شود.

جباری اضافه کرد: صنایع دستی مختلفی در زمینه‌های مختلف شامل نساجی سنتی، سفال و سرامیک، هنر‌های چوب، پوشاک سنتی، صنایع دستی فلزی و روی شیشه و دیگر پیشه‌های سنتی وابسته به صنایع دستی از جمله رنگرزی گیاهی و نخ ریسی سنتی در آذربایجان‌غربی فعال است.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.