مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: با مطالعات باستان‌شناسی در حوزه سد سردشت ۸۰ مورد از محوطه‌های مهم با ارزش باستانی شناسایی شد.

جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، گفت: حوزه مطالعات باستان‌شناسی و موضوع حفاظت از آثار و محوطه‌های باستان‌شناسی از وظایف مهم و ذاتی میراث فرهنگی خصوصا در محدوده‌های مهم اجرای طرح‌های عمرانی همچون طرح‌های سدسازی، اجرای شبکه‌های زهکشی است که به طور مستمر این امر انجام می‌گیرد.

جباری افزود: در حوزه تعیین حرایم و شناسایی محوطه‌های واجد ارزش در سال ۹۹ بایستی محوطه‌های واجد ارزشی در فهرست آثار ملی به ثبت برسد.

او تصریح کرد: به همین منظور کار مطالعاتی خیلی مهمی در محدوده سد سردشت با همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور آغاز شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی بیان کرد: در این راستا مطالعات ۱۵ هزار هکتار از اراضی محدوده سد سردشت با هیئت‌های باستان‌شناسی آغاز شده که در این محدوده بر اساس بررسی‌های اولیه نزدیک به ۸۰ مورد از محوطه‌های مهم با ارزش باستان شناسی شناسایی شده است.

جباری گفت: تلاش خواهیم کرد که این محوطه‌های باستان شناسی را با ساز و کار‌های قانون حفاظت و مراقبت کنیم و جلوی تخریب و از بین رفتن محوطه‌ها را بگیریم. 

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.