مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال ۲۵۱ هزارو ۷۷۹ تن کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار صادر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، کلیم الله وثوقی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در بازدید از پایانه مرزی گفت: این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۳ درصد کاهش یافته است.

او با بیان اینکه از این میزان بیش از ۲۴۲ هزار تن کالا توسط ۱۰ هزارو ۵۷۸ دستگاه کامیون ایرانی و بیش از ۹ هزار تن کالا توسط ۴۶۲ دستگاه کامیون گرجی و سایر ملیت‌ها از مرز خارج شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل محصولات کشاورزی، کاشی، شیشه، نمک، سنگ ساختمانی، پسته، نئوپان، خرما و پلی اتیلن را عمده کالا‌های صادر شده ایرانی در ۱۰ ماه گذشته عنوان کرد.

وثوقی صادرات این میزان کالای ایرانی به کشور‌های آذربایجان، روسیه، گرجستان و حوزه قفقاز را خاطرنشان کرد وگفت: در مدت یاد شده حدود ۱۵۵ هزار تن کالا توسط ۶ هزارو ۷۲۷ دستگاه از پایانه مرزی بیله سوار ترانزیت خروجی شده است.

او از افزایش ۲۵ درصدی ترانزیت خروجی خبر داد و تصریح کرد: آب معدنی، سیمان، ام دی اف، گچ، نئوپان، بیسکویت، برنج، پروفیل، نمک و انواع البسه عمده کالا‌های ترانزیت خروجی شده هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه بخاطر شیوع ویروس کرونا تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار ۱۰۰ درصد کاهش یافته افزود: عملیات گندزدایی و ضدعفونی مرتب سالن‌های تجاری و محوطه پایانه مرزی بیله سوار جهت مبارزه با ویروس کرونا تا عادی شدن شرایط درحال انجام است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.