مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: امروز طوفان گردوخاک با سرعت ۱۰۱ کیلومتر بر ساعت زابل در شمال استان را درنوردید و شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه این شهر را به ۸۰۰ متر کاهش داد.

محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهار داشت: همانطور که انتظار می‌رفت وزش باد شدید شمال استان، نوار شرقی و غرب استان را فرا گرفت و سبب خیزش گردوغبار و کاهش شدید دید افقی شد.

او  افزود: تا کنون بیشینه ساعتی سرعت وزش باد در زابل به ۱۰۱ کیلومتر بر ساعت رسیده است و در اکثر شهر‌های شمال استان وزش باد شدید جریان دارد. این باد شدید کمینه دید افقی در محدوده فرودگاه زابل را به ۸۰۰ متر کاهش داد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: هم اکنون سرعت لحظه‌ای وزش باد در زابل ۷۶ کیلومتر بر ساعت است و شعاع دید افقی به ۳۰۰۰ متر رسیده است.

حیدری افزود: علاوه بر وزش باد شدید، گردوغبار گسترده نیز که از مناطق مرکزی کشور به استان نفوذ کرده، اکثر شهر‌ها و روستا‌های استان را در گیر کرده است و شعاع دید افقی در اکثر شهر‌های استان را به شدت کاهش داده است به طوریکه دید افقی در شهر‌های زابل، خاش، راسک، سراوان و زاهدان به محدوده هزار متر رسیده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار