مدیرکل فنی و حرفه‌ای لرستان گفت: چهار دوره آموزش مهارتی برای ۴۸ اتباع خارجی در شهرستان ازنا برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، محمد رضا آذرخش مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان  گفت: بیش از یک هزار و ۱۰۰نفر ساعت برای ۴۸ نفر از پناهدگان عراقی ساکن در مهمانشهر اباذر شهرستان ازنا آموزش مهارتی انجام شده است.

او ادامه داد: در راستای تفاهم نامه سه جانبه سازمان آموزش فنی و حرفه ای، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد و اداره کل اتباع خارجی وزارت کشور چهار دوره آموزشی در مرکز آموزش شماره ۹ ازنا در حرفه‌های کاربر رایانه، جوشکاری گاز تعمیر لوازم گاز سوز برگزار شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان بیان کرد: در این دوره‌ها ۲۴ نفر از بانوان در حرفه کاربر رایانه و اینترنت در محیط کار و ۲۴ نفر از برادران در حرفه‌های جوشکاری گاز درجه ۲ و تعمیر لوازم گازسوز مهارت لازم را مطابق استاندار‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای فرا گرفتند.

آذرخش اظهار داشت: هماهنگی و برنامه ریزی به همکاری، صادق مرزبان رئیس مرکز آموزش فنی حرفه‌ای شماره ۹ ازنا صورت می‌گیرد.

او همچنین گفت: امسال ۱۶۲ هزار و ۸۴۶ نفرساعت آموزش فنی وحرفه‌ای در کارگاه‌های آموزشی زندان‌های این استان ارایه شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان بیان کرد: در مرکز درمان اجباری معتادین بهبود یافته نیز یک هزار و ۷۳۵ نفر ساعت و مرکز درمانی تحت پوشش بهزیستی مرکز ماده ۱۵ ترک اعتیا د ۱۳ هزار و ۶۶۱ نفر ساعت آموزش ارایه شده است.

آذرخش گفت: ۹۸هزار و ۳۵۴ نفر ساعت آموزش در پادگان‌ها و ۷۰ هزار و۲۵۱ نفر ساعت در محیط‌های واقعی برای سربازان وظیفه ارائه شد.

او اظهار داشت: همچنین آموزش‌های ارائه شده در سکونتگاه‌های غیررسمی استان ۶۹ هزار و۷۸ نفرساعت، کارگاه‌های ثابت شهری فنی و حرفه‌ای یک میلیون و ۱۵۳ هزار و ۴۰۵ نفر ساعت و کارگاه‌های روستایی ۲۱۶ هزار و ۸۸۹ نفرساعت بوده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان اظهار داشت: هفت هزار و ۵۲۰ نفر ساعت در کارگاه‌های عشایری، ۲۸۶ هزار و ۴۷۳ نفر ساعت در کارگاه مهارت آموزی محیط واقعی کار و ۱۴ هزار و ۸۷۴ نفر ساعت نیز در مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی دانشگاه‌های استان خدمات آموزشی را دریافت کرده اند.

اکنون ۱۶ مرکز ثابت و ۳۰۰ آموزشگاه فعال فنی و حرفه‌ای در لرستان وجود دارد و ۲۹۳ حرفه این مراکز به صورت مجازی و تلفیقی آموزش داده می‌شود.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.