استاندار لرستان از آغاز محدودیت‌های ده روزه کرونایی در خرم‌آباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، خادمی استاندار لرستان گفت: محدودیت‌های جدید کرونا در خرم‌آباد مرکز استان از امروز چهارشنبه ۱۴ آبان به مدت ۱۰ روز اعمال خواهد شد.

او افزود: در چارچوب این محدودیت، تمام فعالیت‌های اصناف و مشاغل سطح سه و چهار که اغلب آموزشی و تجمع در مناسبت‌های مختلف است ممنوع شده است.

 استاندار لرستان گفت: گروه‌های شغلی سه شامل دانشگاه ها، مدارس، زبان سراها، آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای، کتابخانه ها، استخر‌های سرپوشیده، موزه‌ها و موزه باغ ها، سینما و تئاتر، آرایشگاه ها، مساجد و مصلی‌ها هستند و ممنوعیت برگزاری هرگونه آزمون حضوری نیز در این سطح دسته بندی شده است.

خادمی ادامه داد: برای گروه چهار نیز برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش ها، فعالیت باشگاه‌های ورزشی، مدارس شبانه روزی، کافه و قهوه خانه‌ها ممنوع است.

او با بیان اینکه دلفان نیز در وضعیت فوق قرمز قرار دارد گفت:‌محدودیت رده‌های شغلی گروه ۲ نیز به مدت یک هفته در این شهرستان اعمال می‌شود.

 استاندار لرستان اظهار داشت: بر این اساس گروه‌های شغلی سطح ۲ شامل مراکز خرید، مرکز خرید و فروش غیر مواد غذایی، تمرین و انجام مسابقات ورزشی، مراکز متبرکه و زیارتگاهها، خیاطی، مساجد و مصلی‌ها، قنادی با فروش شیرینی تر، آب میوه و بستنی فروشی، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، آرایشگاه‌های مردانه، بازار فروش و مراکز شماره‌گذاری خودرو، فروش فرش و موکت ممنوعیت فعالیت دارند.

خادمی سایر این مشاغل را شامل فروشگاه‌های عرضه اسباب بازی، خرده فروشی وسایل بازی، فروش لوازم خانگی و انواع پوشاک، خدمات چاپ دیجیتال، و فعالیت‌های خدماتی وابسته به چاپ، تزئینات داخلی ساختمان و نظایر آن‌ها دانست.

تا دهم آبان۴۱ هزار و ۹۷۵ مورد مثبت کرونا در لرستان شناسایی شده که از این تعداد ۸۳۴ نفر جان باخته اند و با توجه به وضعیت قرمز استان و فوق حاد برخی شهر‌ها تمامی محدودیت‌های کرونایی استان تا ۱۶ آبان تمدید شده است.

محدودیت‌های ترافیکی نیز از دوشنبه ۱۲ آبان در حوزه استحفاظی خرم آباد آغاز شده است و تا پایان هفته جاری ادامه دارد.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.