بر اساس اعلام سازمان محیط زیست هم‌اینک شاخص کیفیت هوای ایرانشهر به رنگ قرمز تیره و حالت خطرناک درآمد و برای تمام گروه‌های سنی ناسالم شد و مردم نباید هیچ فعالیتی خارج از منزل داشته باشند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، سامانه پایش کیفی هوای سازمان محیط زیست اعلام کرد که ساعت ۱۰:۰۰ امروز جمعه میزان آلاینده ۱۰ میکرون ذرات معلق در هوای زابل حداقل به ۵۰۰ واحد معادل ۳.۲ برابر حد مجاز رسید و شرایط کیفی هوا را برای تمام گروه‌های سنی «خطرناک» کرد.

در شرایط خطرناک، شاخص کیفیت هوا با رنگ قرمز تیره نمایش داده می‌شود و همه افراد جامعه باید از فعالیت های خارج از منزل خودداری کنند.

بر اساس استانداردهای اعلامی سامانه پایش کیفی هوای کشور، شاخص کیفیت هوا به ۶ دسته تقسیم بندی می‌شود که از نظر بهداشتی ۲ دسته آن پاک و سالم و چهار دسته دیگر نشان دهنده درجات مختلف هوای ناسالم برای گروه های حساس، ناسالم، بسیار ناسالم و خطرناک است.

علاوه بر این در زابل نیز شرایط کیفی هوا با شاخص ۲۴۴ واحد برای تمامی گروه های سنی بسیار ناسالم اعلام شده است و بر اساس اعلام سازمان محیط زیست در شرایط بسیار ناسالم افراد باید از فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار