در بسته حوادث امروز بخوانید؛

کشف ۵۶ دستگاه ماینر قاچاق در کاشان / دستگیری سارق ۲۲ دوچرخه در نجف آباد

مهم‌ترین حوادث امروز ۳ بهمن ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهم‌ترین حوادث امروز ۳ بهمن ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

کشف ۵۶ دستگاه ماینر قاچاق در کاشان

سرهنگ حسین بساطی فرمانده انتظامی شهرستان کاشان بیان داشت: ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان کاشان با اشرافیت اطلاعاتی خود از فعالیت غیر مجاز و بدون مجوز چند نفر در زمینه تولید ارز دیجیتال در یک واحد مسکونی و ۲ واحد کارگاهی مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: پس از انجام تحقیقات و کسب اطمینان از درستی موضوع یک گروه از ماموران مجرب با هماهنگی مقام قضائی از این واحد‌ها بازرسی کردند که در نتیجه این عملیات ۵۶ دستگاه ماینرخارجی قاچاق کشف شد.
کشف ۵۶ دستگاه ماینر قاچاق در کاشان / دستگیری سارق ۲۲ دوچرخه در نجف آباد


این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری ۳ نفر در عملیات مذکور گفت: ارزش ماینر‌های مکشوفه برابر توسط کارشناسان مربوطه ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال ارزیابی شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان از برخورد قاطع و قانونی پلیس با تولید کنندگان غیر قانونی ارز دیجیتال خبر داد و اظهار داشت: بسیاری از تولید کنندگان ارز دیجیتال برای انجام فعالیت غیر قانونی خود از برق یارانه‌ای واحد‌های صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل استفاده می‌کنند که این کار آن‌ها باعث اخلال در شبکه توزیع برق شهری می‌شود.
 

دستگیری سارق ۲۲ دوچرخه در نجف آباد

سرهنگ" حسین تُرکیان رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت دوچرخه در شهرستان نجف آباد و شکایت مال باختگان، موضوع در دستور کار ویژه کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان پس از بررسی‌های علمی و تخصصی، پی جویی سارقان سابقه دار دوچرخه و یک سری اقدامات خاص پلیسی سرانجام تصویر فردی که در یکی از این سرقت‌ها دست داشت را به دست آورده و آن را در اختیار واحد‌های گشتی قرار دادند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: تحقیقات در این زمینه ادامه داشت تا اینکه ماموران واحد گشت کلانتری ۱۲ شهرستان نجف آباد حین گشت زنی در حوزه ماموریتی خود متهم را در حال سرقت یک دستگاه دوچرخه مشاهده و بلافاصله وی را دستگیر و به پلیس آگاهی این فرماندهی منتقل می‌کنند.

سرهنگ تُرکیان، اظهار داشت: متهم که فردی غیر بومی و معتاد به مواد مخدر است در تحقیقات علمی صورت گرفته توسط کارآگاهان به ۲۲ فقره سرقت دوچرخه اقرار و در اعترافات خود ۳ مالخری که دوچرخه‌های مسروقه را به آن‌ها فروخته بود را معرفی کرد که این افراد نیز در عملیاتی دیگر دستگیر و تمامی دوچرخه‌های مسروقه کشف و به مال باختگان تحویل شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به تحویل متهمان به مراجع قضائی خاطر نشان کرد: بررسی‌ها نشان داد: پارک کردن دوچرخه‌ها بدون استفاده از قفل و تجهیزات ایمنی در کنار در کتابخانه‌های عمومی، درمانگاه هاوآموزشگاه‌ها و... از جمله عوامل موفقیت این سارق بود که لازم است شهروندان این موضوع را به عنوان یک هشدار، جدی گرفته و در نگهداری اموال خود دقت و هوشیاری بیشتری داشته باشند.
 

توقیف محموله میلیونی کالای قاچاق در اصفهان

سرهنگ" کامران ریاحی بیان داشت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پی کسب خبری مبنی بر حمل و توزیع کالای قاچاق توسط یک اتوبوس مسافربری بلافاصله پیگیری موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پس از اطمینان از درستی موضوع و کسب اطلاعات لازم طی هماهنگی با مقام قضائی از این اتوبوس بازرسی کردند که ۲ ماشین لباسشویی، یک جاروبرقی، یک کیسه کفش، ۶ کیسه پوشاک مستعمل خارجی همگی فاقد مدارک گمرکی کشف شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: ارزش محموله‌های کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۵۰۰ میلیون ریال ارزیابی شده است.

سرهنگ ریاحی در خاتمه با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه و تحویل وی به مراجع قضائی عنوان کرد: مبارزه با قاچاق کالا به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد و از شهروندان نیز می‌خواهیم که به منظور مشارکت در این امر هرگونه اخبار و اطلاعاتی از فعالیت قاچاقچیان کالا دارند را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد.
 

دستگیری سارقان مزارع و باغ‌ها دربرخوار

سرهنگ"نعمت خلیلی"در بیان جزئیات این خبرگفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از باغات و مزارع در این شهرستان، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت.

او بیان داشت: در همین راستا ماموران بخش انتظامی حبیب آباد و پلیس آگاهی، پس از بررسی موضوع و انجام اقدامات پلیسی لازم، موفق شدند طی عملیات ضربتی، ۲ سارق را شناسایی ودستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کنند.

سرهنگ خلیلی تصریح کرد: متهمان تاکنون به ۶ فقره سرقت اعتراف کرده و ارزش ریالی اموال کشف شده ۲۰۰ میلیون ریال است.

فرمانده انتظامی شهرستان برخوار با اشاره به ضرورت همکاری مالکان باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی با پلیس و موسسات انتظام و استفاده از نگهبان جهت حفظ اموال از شهروندان درخواست کرد: هرگونه اطلاعات خود از اقدامات سارقان را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.
 

کلاهبرداری اینترنتی با فروش صفحه اینستاگرام

سرهنگ "سید مصطفی مرتضوی گفت: با ارائه مرجوعه قضایی توسط یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از وی از طریق فروش صفحه‌ای در اینستاگرام، رسیدگی به موضوع در دستور کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او افزود: شاکی در اظهارات خود ادعا داشت در ازای دریافت صفحه اینستاگرامی با تعداد زیادی فالوور مبلغ ۳۰ میلیون ریال به حساب فردی واریز کردم که پس از مدتی متوجه شدم که تمام دنبال کنندگان این صفحه فیک می‌باشد.

این مقام ارشد انتظامی گفت: پس از اخذ اظهارات شاکی، کارشناسان این پلیس با انجام اقدامات فنی و تخصصی پس از کسب دستور مقام قضایی در یک عملیات پلیسی متهم را دستگیر کرده و به پلیس فتا منتقل کردند.

او خاطر نشان کرد: متهم پس از دستگیری در اظهارات خود بیان داشت به دلیل نیاز مالی تصمیم به ایجاد صفحه‌های اینستاگرامی گرفتم و با عضو گیری جعلی تعداد دنبال کنندگان را بالا برده و افراد مختلفی را ترغیب کرده تا این صفحه‌ها را خریداری کنند.

سرهنگ مرتضوی به شهروندان توصیه کرد: اخیرا نوعی از کسب‌و کار‌های اینترنتی در فضای مجازی رونق گرفته که در آن افراد با ساختن کانال و صفحه‌های متفاوت در شبکه‌های اجتماعی و بارگذاری مطالب اقدام به جمع آوری اعضا کرده و در نهایت پس از بالا بردن اعضای این صفحه‌ها که معمولاً اعضای جعلی است، اقدام به فروش آن‌ها می‌کنند، همچنین شهروندان عزیز حتما توجه داشته باشند که جهت خرید صفحه‌های تبلیغاتی حتما اقدامات لازم در خصوص اصالت صفحه را انجام داده و در نهایت پس از اطمینان از صحت مورد مذکور اقدام به انجام معامله کنند.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.