فائوچی: کرونای کشف شده در آفریقای جنوبی، از گونه انگلیسی آن نگران کننده‌تر است

رئیس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا از نگرانی‌ها در خصوص گونه کشف شده کرونا در آفریقای جنوبی سخن گفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی میل، «آنتونی فائوچی» رئیس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا و مشاور پزشکی ارشد بایدن اعلام کرد گونه جدید کرونا که در آفریقای جنوبی کشف شده است، از همتای این ویروس که در انگلیس مشاهده شده، نگران کننده‌تر است.

فائوچی اعلام کرد گونه کرونای کشف شده در انگلیس دست کم در ۲۰ ایالت آمریکا یافت شده است. او گفت: مانند گونه انگلیسی که دست کم در ۲۰ ایالت وجود دارد، گونه آفریقای جنوبی کرونا ویروس که از سوی دانشمندان به نام «۵۰۱Y» شناخته می‌شود، قابلیت عفونی بالاتری به نسبت نسخه اصلی کرونا دارد.

او در ادامه افزود: گونه‌های جدید پیوسته کشف می‌شوند و باید با احتیاط با آن‌ها برخورد کرد. ویروسی مانند کرونا پیوسته تغییر می‌کند؛ اما بیشتر جهش‌ها تأثیری بر اثر بخشی واکسن نخواهد داشت.

رئیس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا در ادامه گفت:، اما جهش‌هایی نیز وجود دارد که سبب می‌شود تا اثر بخشی وکسن را کمتر کند. این ویژگی خطرناکی است که در گونه B۱۱۷ مشاهده شده در انگلیس دیده نمی‌شود؛ اما گونه‌ای که در برزیل مشاهده شده، اثر بخشی واکسن را کمتر می‌کند.

فائوچی همچنین با تأکید بر ضرورت دوبرابر کردن تولید واکسن برای مبارزه با کرونا گفت: اگر مجبور شویم واکسن‌ها را اصلاح کنیم، جایگزین‌هایی وجود دارد؛ اما فعلا به نظر می‌رسد این واکسن‌ها در برابر گونه‌های جدید مؤثر هستند.

تا کنون بیش از ۲۵ میلیون نفر در آمریکا به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد، بیش از ۴۲۰ هزار نفر جان خود را از دست داده اند. همچنین بیش از ۹۸ میلیون نفر در جهان به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد، بیش از دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۰۳ بهمن ۱۳۹۹
کرونا = آخر خط
آخرین اخبار