آیت الله مکارم شیرازی از وضعیت نابسامان بازار ارز و تاثیر افزایش نرخ آن بر سطوح مختلف زندگی مردم انتقاد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت الله ناصر مکارم شیرازی، از مراجع عظام تقلید روز پنجشنبه در دیدار رزم حسینی،وزیر صنعت، معدن و تجارت با انتقاد از وضعیت نابسامان مدیریت بازار ارز گفت: کاهش قیمت ارز، تاثیری بر قیمت‌ها در بازار ندارد،  باید مشخص شود نرخ ارز را چه کسی مدیریت می‌کند و چرا با بالا رفتن نرخ آن کالا‌ها افزایش می‌یابد، اما پایین آمدن نرخ ارز تاثیر چندانی بر کاهش قیمت کالا‌ها و خدمات ندارد.

او  تاکید کرد :تا زمانی که معمای ارزی کشور رفع نشود ، مشکلات اقتصادی مردم برطرف نخواهد شد.

این مرجع تقلید با اشاره به تاثیر افزایش نرخ ارز و اثرگذاری آن بر سطوح مختلف زندگی مردم افزود: برخی از کسبه نیز در به وجود آمدن چنین شرایطی مقصرند چرا که تحت هر شرایطی و در هر وضعیتی به دنبال منافع بیشترند.

آیت الله مکارم شیرازی ضمن انتقاد از عملکرد برخی بانک‌ها در ایجاد فشار بر واحد‌های تولیدی تاکید کرد: دستگاه‌ها باید با همکاری هم، مانع بنگاه داری بانک‌ها شوند و به هر شکلی از تعطیلی صنایع جلوگیری کنند چرا که اگر صنعت نباشد، همه زندگی مردم معطل می‌شود.

او  با تاکید بر همکاری نهاد‌ها و دستگاه‌ها ابراز امیدواری کرد: باید هرچه سریعتر تحولی در معیشت مردم ایجاد شود تا مردم بیش از پیش احساس امنیت و آرامش کنند و باید رویه‌ها، قوانین و بخش نامه‌های نادرست که بر معیشت مردم فشار وارد می‌کند هر چه سریعتر اصلاح شود.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که به دولت جدید آمریکا نمی‌توان و نباید دل بست ،افزود: رقیب انتخاباتی رئیس جمهور فعلی آمریکا بیش از ۷۰ میلیون رای آورده است و قاعدتا رئیس جمهوری جدید آمریکا نمی‌تواند شرایط را تغییر دهد.

او با اشاره به ایستادگی ملت ایران مقابل تحریم‌های ظالمانه رژیم آمریکا گفت: ملت ما با این ایستادگی که از خود نشان داد برگ زرینی در تاریخ سراسر افتخار خود ترسیم کرد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار