رزم حسینی با بیان این که با وجود تحریم‌ها وضع تجارت خوب است، گفت:میزان تجارت بازرگانی ایران به حدود ۵۷ میلیارد دلار رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،   علیرضا رزم حسینی ،وزیر صنعت، معدن و تجارت  روز پنجشنبه در دیدار با آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید بیان کرد: وضعیت تولید محصولات صنعتی و صنایع معدنی در کشور مطلوب و رو به رشد است و در همین رابطه تولید فولاد ۱۰ درصد، مس ۱۲ درصد و آلومینیوم ۵۱ درصد افزایش داشته است و این روند در صادرات این محصولات نیز مشاهده می‌شود.

او افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت با تلاش فراوان تاثیر تحریم‌ها را کاهش داد و با داخلی سازی بسیاری از محصولات آن را جبران کرد، همچنین در تامین به موقع کالا‌های مورد نیاز مردم اقدامات خوبی به انجام رساند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: درحوزه اشتغال صنعتی نیز با وجود تحریم‌ها شاهد رشد ۲۳ درصدی هستیم و به طور کل در بخش صنعت، معدن و صنایع معدنی کشور وضعیت مطلوبی دارد و روز به روز به تعداد واحد‌های جدید و صادرات بیشتر محصولات ساخت ایران افزوده می‌شود.

رزم حسینی گفت: در حوزه احیای واحد‌های غیرفعال در شهرک‌های صنعتی نیز برنامه گسترده‌ای در دست اقدام است و امیدواریم در ۲ ماه آینده بیش از ۴۰۰ واحد صنعتی را دوباره فعال کنیم.

او بیان کرد: درحال حاضر تجارت بازرگانی ایران به حدود ۵۷ میلیارد دلار رسیده‌است و با وجود همه تحریم‌ها وضع تجارت و صادرات محصولات ایرانی خوب است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد:در دولت ممنوعیت واردات کالا‌های غیرضرور را اعلام کردیم و تنها کالا‌هایی وارد کشور می‌شود که شامل مواد اولیه واحد‌های صنعتی و تجهیزات مورد نیاز آن‌ها و همچنین کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم باشد.

رزم حسینی گفت: در بحث معیشت نیز تامین چند کالا مهم مثل گندم، ذرت و روغن برعهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است که در این زمینه نیز کالا‌های مورد نیاز به خوبی تامین شده و در بخش تامین نهاد‌های دامی نیز وضعیت خوب است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار