فرماندار ویژه خرمشهر گفت: با کمبود ۴۸۱ معلم در این شهرستان مواجه هستیم و این کاستی از طریق بکارگیری معلمان حق التدریسی جبران خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،محمدحیدری فرماندار ویژه خرمشهر در مراسم افتتاح مدارس خیرساز در شهرستان با اشاره به تبدیل وضعیت نیرو‌های حق التدریس گفت: در شهرستان خرمشهر ۲۸۱ نفر واجد الشرایط می‌باشند در حالی که سهمیه در نظرگرفته شده ۵۹ نفر می‌باشد که این تعداد بسیار کم است لذا استدعا داریم در این زمینه تجدید نظر شود.

او تصریح کرد:اگر سرانه دانش آموزان را نسبت به سرانه آموزشی در نظر بگیریم در شهرستان خرمشهر با کمبود‌های جدی از نظر فضای آموزشی مواجه هستیم.

حیدری خطاب به وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: ان شاء الله با تدبیر جنابعالی کمبود معلم در شهرستان خرمشهر برطرف خواهد شد و همچنین نظام آموزشی ما با بکارگیری نیرو‌های متعهد و متخصص تقویت می‌شود.

حضور دانش آموزان در مدارس اختیاری است

محسن حاجی میرزایی نیز در این مراسم گفت: موضوع تبدیل وضعیت نیرو‌های حق التدریس کاملا روشن است و در حال پیگیری هستیم و در سال آینده نیز تبدیل وضعیت سایر نیرو‌های حق التدریس را خواهیم داشت.

او افزود: آموزش و پرورش موظف است که امکان آموزش را برای همه دانش آموزان فراهم کند، مدارس ما در سراسر کشور پذیرای دانش آموزان هستند، اما الزامی برای حضور آنان نیست و حضور دانش آموزان در مدارس با توجه به اعلام ستاد ملی کرونا به صورت اختیاری و با صلاحدید خانواده هاست.

وزیر آموزش و پرورش افزود: بدیهی است که خانواده‌ها باید از وضعیت بهداشتی مدارس اطمینان پیدا کنند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.