گردنه ژالانه بازگشایی شد

رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: گردنه ژالانه در محور ارتباطی سروآباد به پاوه و اورامان بعد از ۶ ساعت بازگشایی شد.

دانش زندی رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، گفت: گردنه ژالانه که از روز گذشته بدلیل بارش شدید برف و کولاک مسدود شده بود، بعد از ۶ ساعت تلاش بی وقفه و شبانه روزی نیرو‌های راهداری باز شد.

او با بیان اینکه ارتفاع برف در این گردنه تقریبا به ۷۰ سانت می‌رسد، افزود: بارش شدید برف و کولاک همچنان ادامه دارد و همین امر موجب شده تردد در این گردنه تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر باشد.

رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: تعداد ۱۲ نیروی راهداری با ۶ دستگاه ماشین برف روبی این مسیر را برف روبی کردند .

او تاکید کرد: با توجه بشدت بارش برف و کولاک رانندگان و مسافران از تردد غیرضروی در گردنه ژالانه خودداری کنند.

زندی با بیان اینکه هم اکنون وضعیت جوی در محور‌های استان عادی همراه با کاهش دما و لغزندگی جاده‌ها است گفت: راهداران به صورت مستمر در محور‌ها مستقر شده و اقدام به نمک پاشی و رفع لغزندگی می‌کنند.

رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی مبنی بر بارش پراکنده برف تا ظهر فردا انتظار می‌رود رانندگان در صورت لزوم سفر حتما تجهیزات ایمنی را به همراه داشته باشند و وضعیت جاده‌ها را از سامانه ۱۴۱ راهداری استعلام کنند.

گفتنی است، طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی کردستان در ۲ روز آینده شاهد کاهش ۱۵ درجه‌ای دما خواهد بود این کاهش از ظهر امروز آغاز می‌شود.

طرح زمستانی راهداری و پلیس راه همه ساله از ۱۵ آبان در سراسر کشور شروع می‌شود، اما در کردستان به علت برفگیر بودن و داشتن گردنه‌های متعدد این طرح به صورت غیر رسمی زودتر از موعد آغاز شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.