قرار گیری دانشگاه کردستان در جایگاه پنجم دانشگاه‌های جامع وزارت علوم

دانشگاه کردستان در جایگاه پنجم دانشگاه‌های جامع وزارت علوم قرار گرفت.

طبق گزارش رصد و پایش کتاب‌های نویسندگان ایرانی منتشر شده توسط ناشران معتبر بین المللی، دانشگاه کردستان با چاپ ۸۹ عنوان کتاب در سطح بین الملل در جایگاه پنجم دانشگاه‌های جامع وزارت علوم قرار گرفت.

 

موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) در کنار ماموریت‌های خود و دارا بودن پایگاه‌های علمی متنوع، پایگاهی از کتاب‌های بین المللی مولفین و نویسندگان دانشگاهی فراهم کرده که توانسته است تولیدات علمی دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور را در قالب کتاب گرد هم آورد تا نمایی کلی از وضعیت انتشارات بین المللی این مراکز را فراهم سازد.

بر اساس آخرین اطلاعات گردآوری شده، تعداد هزار و ۷۸۹ عنوان کتاب از نویسندگان ایرانی توسط ناشران معتبر بین المللی به چاپ رسیده است که در این میان دانشگاه‌های جامع کشور با انتشار هزار و ۴۳۵ عنوان کتاب، در صدر قرار دارند.

بر اساس گزارش ارائه شده توسط این پایگاه، دانشگاه کردستان با چاپ ۸۹ عنوان کتاب در ردیف پنجم جدول و پس از دانشگاه‌های تهران، شیراز، فردوسی مشهد و اصفهان قرار گرفته است.

همچنین، حوزه هنر و علوم انسانی با ۹۹۱ عنوان کتاب در رتبه نخست حوزه‌های موضوعی مصوب وزارت علوم قرار دارد.

پایگاه "کتاب‌های بین المللی نویسندگان ایرانی" توسط موسسه ISC در سال گذشته راه اندازی شده است و تاسیس این پایگاه در راستای تقویت دیپلماسی و تعاملات علم و فناوری کشور بوده و گامی مهم در جهت مرجعیت علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران در سطح بین المللی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.