مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان گفت:طرح نسخه نویسی الکترونیکی که از ماه‌های نخست امسال آغاز شده و در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد پزشکان طرف قرارداد در این طرح مشارکت داشته اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، بانک مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان با اشاره به اینکه براساس الزامات سازمان بیمه سلامت این اداره کل مکلف به یکسان سازی نحوه دریافت خدمات درمانی به بیمه شدگان و جایگزینی دفترچه‌های کاغذی با ابزار‌های الکترونیکی شده گفت: طرح نسخه نویسی الکترونیک که از ماه‌های نخست امسال آغاز شده در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد پزشکان طرف قرارداد در این طرح مشارکت داشته اند.

بانک گفت: تشکیل پرونده الکترونیک سلامت در کنار اجرای نظام ارجاع و پزشک خانواده به همراه اجرای نسخه الکترونیک از جمله برنامه‌های سازمان بیمه سلامت است که برای کنترل هزینه‌های سلامت در کشور اجرا شده است.

او با بیان اینکه نسخه‌های کاغذی از دغدغه‌های متولیان نظام سلامت کشور است که علاوه بر اتلاف بودجه گزاف بابت تامین کاغذ و نسخه، با خطا‌هایی در تجویز دارو همراه بوده افزود: با اجرای کامل نسخه نویسی الکترونیک، پرونده سلامت الکترونیک تحقق یافته و باعث رصد کامل و نظارت بر نحوه تجویز دارو بر اساس راهنما‌های بالینی نیز خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: بعضا مشاهده شده برخی از شرکت‌های جعلی و افراد دروغین از نام بیمه سلامت سوء استفاده کرده و با روش‌هایی همچون دریافت کارت هوشمند درمان به مردم وعده پرداخت هزینه‌های درمان از جمله هزینه‌های دندانپزشکی را به‌صورت تلفنی می‌دهند و از ایشان اخاذی می‌کنند و مردم فریب این دروغ‌ها را نخورند و مراقب سوء استفاده افراد سودجو و کلاهبردار باشند.

 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.