فعالیت ۱۰۱ سمن در حوزه سلامت چهارمحال و بختیاری

مسئول هماهنگی امور اقتصادی و مشارکت‌های مردمی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: هم اینک ۱۰۱ سازمان مردم نهاد در حوزه سلامت استان چهارمحال و بختیاری فعالیت دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجتبی حیدری مسئول هماهنگی امور اقتصادی و مشارکت‌های مردمی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: در حال حاضر در مجموع ۱۰۱ سازمان مردم نهاد در ۷۸ شهر و ۲۳ روستای استان چهارمحال و بختیاری در حوزه سلامت فعالیت می‌کنند.

او افزود: این تعداد سمن ۵۵ هزار و ۷۲۵ نفر را در استان تحت پوشش قرار داده است.


بیشتر بخوانید


حیدری در تشریح عملکرد اداره در حوزه سازمان‌های مردم نهاد سلامت استان اضافه کرد: امسال جمع مشارکت‌های مردمی برابر با ۳۱ میلیارد و ۷۶۶ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال بود.

او بر ضرورت مشارکت خیرین، سازمان‌های مردم نهاد، موسسات خیریه سلامت و فعال کردن حوزه مسئولیت اجتماعی نهاد هاو بنگاه‌های اقتصادی در قبال سلامت مردم تاکید کرد و ادامه داد: در شرایط حاکم بر جامعه و مبارزه با بیماری کرونا، کمک‌های مردمی در توزیع ماسک و برگزاری رزمایش همدلی در استان قابل تقدیر و حائز اهمیت است.

حیدری گفت: نشست شورای هماهنگی مشارکت‌های مردمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان چهارمحال و بختیاری در راستای سیاست گذاری و بهره‌مندی از ظرفیت مشارکت‌های مردمی در حوزه سلامت، به استناد ماده ۱۰ قانون تشکیل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و ماده ۸۰ برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تشکیل شده است.

او هدف از تشکیل شورای هماهنگی و مشارکت‌های مردمی دانشگاه را جلب مشارکت خیرین، سازمان‌های مردم نهاد و موسسات خیریه سلامت، شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی، گروه‌های داوطلب، سایر تشکل‌ها و نهاد‌های عمومی بیان کرد و افزود: ارتقای شاخص‌ها و سیمای مشارکت‌های مردمی با توجه ویژه به مناطق محروم و کم برخوردار، گسترش فرهنگ نیکوکاری، وقف و کار داوطلبانه در نظام سلامت، توسعه کمی و کیفی خدمات حوزه سلامت از طریق برنامه ریزی، هدایت و ساماندهی مشارکت‌ها مردمی، جهت‌دهی تسهیل فرآیند‌ها و یکپارچه سازی مشارکت‌های مردمی به منظور پرهیز از موازی کاری، ساماندهی مشارکت‌های مردمی و فعالیت‌های داوطلبانه دانشگاه در حوادث و بلایا و نظارت بر حسن اجرای نیات شرعی و قانونی خیرین و واقفین از دیگر اهداف تشکیل این شورا است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار