حیدری گفت:اجرای طرح شهید سلیمانی موجب شده تا قم در بهترین شرایط از نظر کنترل بیماری کرونا قرار گیرد که برای حفظ این دستاورد مهم نیاز به تلاش مضاعف است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، مرتضی حیدری فرماندار قم ، روز چهارشنبه درستاد استانی مقابه با کرونا درسالن کرامت استانداری قم با اشاره به آخرین وضعیت اجرای طرح شهید سلیمانی گفت: این طرح بدون هیچ وقفه‌ای متناسب با شرایط استان درحال انجام است و شبکه بندی کاملی ایجاد شده‌است.

فرماندار قم بیان کرد: طرح شهید سلیمانی، شبکه‌بندی و سازماندهی مناسبی را اجرایی کرده‌است که این ساختار را می‌توان در موضوعات دیگر نیز به کارگرفت.

حیدری عنوان کرد: از ۱۱ مهر تا ۲۸ دی ماه امسال حدود ۹۹ هزار مورد بازرسی در استان قم به منظور رعایت دستورالعمل های بهداشتی انجام شده‌است که در این نظارت‌ها ۱۳ هزار تخلف مشاهده شد و ۶۸۶ مورد پلمپ صورت گرفت.

فرماندار قم، نظارت، حمایت و مراقبت را سه وظیفه تیم‌های رهگیری دانست و گفت: بیش از ۵۹ هزار مورد بازرسی در قالب طرح شهید سلیمانی در استان انجام شده‌است ضمن اینکه بیش از یک هزار اخطار کتبی و ۹۶ مورد پلمب نیز انجام شده‌است.

حیدری با اشاره به غربالگری ۲۲۰ هزار نفر در قالب طرح شهید سلیمانی در این استان گفت: از غربالگری‌های انجام شده بیش از ۴ هزار و ۴۲۰ مورد نمونه گیری شد که از این تعداد کرونا یک هزار و ۲۱۸ تن مثبت شده‌است.

او گفت: اجرای طرح شهید سلیمانی و سایر اقدام‌های انجام شده در سطح قم در به حداقل رسیدن کرونا در این استان بسیار موثر بوده‌است که استمرار این امر امکان تغییر رنگ این استان از آبی و سفید را نیز فراهم می‌کند.

حیدری بیان کرد: رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط مردم در طول این مدت به ویژه در مراسم‌های مختلف مذهبی رعایت شده که قابل تقدیر است،قم از روز بیستم دی ماه در ردیف مناطق آبی کرونایی کشور قرار دارد.

ویروس کرونا، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.