مسکن مهر معطل اختلاف نظر و تخلفات مدیران

پروژه مسکن مهر با آزمون و خطا‌هایی همراه شد که تعاونی‌ها و متقاضیان در این بین قربانی شدند تا برخی از سازندگان به منافع مورد انتظار دست یابند، حال آنکه اعضاء یا متقاضیان واحد‌های مسکونی مهر هیچ نقشی در انتخاب مسیر اجرای پروژه و تفکیک بد از بدتر ندارند.

صف شکن مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های مسکن مهرکشور در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،گفت: سیر تشکیلاتی تعاونی‌ها به شکلی است که اعضای مجمع تصمیم گیری کرده و تصمیم‌ها را به هیئت مدیره و سپس به مدیر عامل انتقال می‌دهند و هرگونه تخلفی صورت گیرد بازرس به مجمع گزارش می دهد و سپس مجمع تصمیم گیری می کند.

او افزود: اگراعضای یک تعاونی مدعی تخلف مدیران هستند باید بازرس تعاونی ورود پیدا کند و اگر بازرس تعاونی‌ها در این امر کوتاهی کند، اعضا می‌توانند در خواست مجمع فوق العاده دهند و یا تصمیم گرفته شود از طریق مراجع ذی صلاح اقدام شود در غیر اینصورت هیچ شخص دیگری حق دخالت در این سیستم را ندارد.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های مسکن مهرکشور ادامه داد: تخلفات محرز شده مدیران تعاونی ها در مسکن مهر از جمله  تحویل نگرفتن زمین، خیانت در امانت و سوء استفاده از اموال دیگران جهت بیزینس‌های دیگر، اجرا نکردن قرارداد‌ها با پیمانکاران، برگزار نکردن مناقصات به موقع و دقیق بوده است .

بیشتر بخوانید

صف شکن بیان کرد:  تا الان اگر تخلفی از تعاونی‌ها احراز شده است، چون وظیفه‌ی ما برخورد با متخلفان نیست هیچ اقدامی از جانب ما صورت نگرفته است  و در این حوزه رای قوه قضائیه ملاک است ممکن است مدیران منفصل شوند و یا مدیر عامل جدید انتخاب کنند.

او تصریح کرد: ما مستقیما نمی‌توانیم سراغ تعاونی‌ها برویم و تخلفات را جویا شویم باید ثبت تخلفات طبق سلسه مراتب قانونی صورت گیرد مگر به ما گزارشی شود و شکواییه‌ای تنظیم شود که باید به قوه قضائیه و اتاق تعاون رجوع کنند.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های مسکن مهرکشور تاکید کرد: اما این شکواییه‌ها فقط در مراجع قضایی قابل رسیدگی است و در حوزه ما نیست. اتاق تعاون می‌تواند داوری، نظارت و بررسی کنند تا شکواییه اعضا را بگیرد و به مراجع ذی صلاح انتقال دهد.

صف شکن اظهار کرد: اگر اعضای  تعاونی‌ها فکر می‌کنند که تخلفی صورت گرفته ابتدا باید به بازرس تعاونی نامه بزنند اگر بازرس کوتاهی کرد نامه بعدی به اتحادیه مربوطه یا به اتاق تعاون باید انجام دهد و بعد از طیق قوه قضائیه بررسی می‌شود.
 
در حالی که قوه قضائیه چندی پیش اظهار داشته ما منتظر تایید اتاق تعاون و معرفی مدیران و تعاونی‌های متخلفیم، اما مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های مسکن مهرکشور ادامه داد: کسی شکایتی نکرده است اگر شکایتی وجود داشته باشد اتاق تعاون موظف است این اقدام را جهت معرفی مدیران متخلف انجام دهد ،تخلف قطعا صورت گرفته این صاحبان اند که باید با مستندات و دلایل شکایت خود را مطرح کردند. مطمئنا اگر شکواییه‌ای به دست اتاق تعاون رسیده باشد پیگیری خواهند شد و اگر تا الان رسیدگی نشده باید از مسئولان تعاون علت را جویا باشید.

صف شکن بیان کرد: زیر مجموعه‌های ما اتحادیه‌های مسکن در استان‌ها هستند و نه تعاونی ها، زیرا آن‌ها زیر مجموعه شهرستان خود هستند.

انتهای پیام// ف. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.