اعلام هشدار نارنجی هواشناسی در استان سمنان

با ورود سامانه بارشی جدید و پیش بینی بارندگی‌های جدید و کاهش ۱۵ درجه‌ای دما در روز‌های آینده، در استان سمنان هشدار نارنجی هواشناسی اعلام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، ایرج مصطفوی مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: بر اساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره و نقشه‌های پیش یابی، اواخر وقت امروز چهارشنبه این سامانه از شمال غرب و غرب وارد استان سمنان شده و سبب بارش باران و برف، مه آلودگی وکاهش دید، وزش باد شدید و بسیار شدید، کولاک برف، و کاهش بین ۸ تا ۱۵ درجه‌ای دما خواهد شد.

او افزود: بارش باران و برف در غالب نقاط به ویژه نواحی شمالی استان سمنان و مه آلودگی و کاهش دید افقی در بیشتر نقاط به ویژه در نواحی کوهستانی و محور‌های شمالی و وزش باد شدید نیز با شدت بیشتر در نواحی شمالی و مرکزی استان دور از انتظار نیست.

مصطفوی گفت: منطقه اثر فعالیت این سامانه بارشی فردا به صورت وزش باد نسبتا شدید به ویژه در نواحی شمالی استان، از اواخر وقت به تدریج آغاز بارش‌ها از نواحی غربی و شمال غربی خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان بیان کرد: مخاطره فعالیت این سامانه بارشی به صورت لغزندگی جاده‌ها و معابر، یخبندان، کولاک، کاهش دید، اختلال در تردد در محور‌های استان به ویژه در محور‌های کوهستانی و شمالی، امکان خسارات ناشی از وزش بادبسیار شدید است.

او خودداری از کوهنوردی، لایروبی مسیل‌ها و آبراه‌ها، احتیاط در تردد در محور‌های شمالی و کوهستانی و مجهز بودن به تجهیزات زمستانی، تمهیدات لازم در حفاظت از محصولات کشاورزی و تنظیم دمای گلخانه‌ها و مرغداری‌ها، تمهیدات لازم در مقابله با خسارات ناشی از باد شدید، مدیریت منابع انرژی، را توصیه‌های جدی هواشناسی استان سمنان برای روز‌های در پیش عنوان کرد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان زمان پایان فعالیت این سامانه بارشی را اوایل وقت جمعه بیان و اضافه کرد: کمینه دمای هوای شهر سمنان تا روز جمعه به منفی ۶ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد و مناطقی مانند رضوان و شهمیرزاد دمای منفی ۱۳ و منفی ۱۲ درجه را تجربه می‌کنند.

روز پنجشنبه نیز در غالب نقاط بارش باران و برف و در نواحی کوهستانی و سردسیر بارش برف، وزش باد شدید و بسیار شدید، کولاک برف، مه آلودگی وکاهش دید، کاهش نسبی دمای هوا پیش بینی می‌شود. برای روز جمعه ادامه بارش‌ها در نیمه شرقی استان سمنان به صورت بارش برف تا صبح جمعه، وزش باد شدید به ویژه در نواحی شمالی، کولاک برف در نواحی کوهستانی، مه آلودگی و کاهش دید، ادامه روند کاهشی دما دور از انتظار نیست.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: هواشناسی ، بارش برف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار