نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت : تصویب طرح پالایشگاهی جدید در غرب کرمانشاه با ۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری منجر به تحولی بزرگ در این استان مرزی خواهد شد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، شهریار حیدری نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت : شهرستان‌های غرب استان کرمانشاه شامل قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب ظرفیت مناسبی برای صنایع پتروشیمی دارد که بررسی این موضوع و همچنین بهره برداری از مخازن نفتی از طریق وزارت نفت در دستور کار قرار گرفته است.

او گفت : سوال از وزیر نفت در صحن علنی مجلس و دیدار‌های مکرر با او و جلسه با مسئولان وزارتخانه منجر به تصمیم گیری برای اعزام یک تیم کارشناسی و تخصصی به منطقه برای بررسی مطالبه‌های ما شد.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی افزود: هیات کارشناسی اعزامی به مدت ۲ روز در منطقه حضور یافت و از مناطق مختلف بازدید کرد.

حیدری با بیان اینکه شهرستان‌های غربی استان کرمانشاه دارای مخازن گاز و نفت مناسبی است، افزود: اولویت ما بهره برداری از مخازن گازی و ایجاد یک پالایشگاه گازی و پتروشیمی در منطقه است که توافق شده وزارت نفت تیم‌های تخصصی حفاری و سرمایه گذاری در بحث پالایشگاه را به منطقه اعزام کند.

او گفت: بهره برداری از مخازن گازی و ایجاد پالایشگاه یک اتفاق بسیار خوب در منطقه است که یک تحول عظیم برای منطقه خواهد بود که در این طرح علاوه بر بهره برداری از مخازن نفت و گاز، رونق اقتصادی منطقه و ایجاد اشتغال را هم برای منطقه به دنبال خواهد داشت.

او افزود: برای این طرح بزرگ ۲ میلیارد دلار اعتبار پیش بینی شده که یک میلیارد دلار آن در حوزه پالایشگاهی و یک میلیارد دلار در حوزه پتروشیمی است که امیدواریم هرچه سریع‌تر این طرح به تصویب رسیده و به اجرا در آید .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.