نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت : قصرشیرین از لحاظ موقعیت جغرافیایی بهترین منطقه برای توسعه روابط سیاسی، تجاری و اجتماعی با عراق است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، شهریار حیدری نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت : با توجه به اینکه منطقه ما هشت سال درگیر جنگ و بازسازی بوده از نظر پیشرفت و توسعه در بسیاری موارد عقب مانده است.

او گفت : قصرشیرین تنها نقطه‌ای است که هم با اقلیم کردی و هم بخش عربی عراق مرز دارد و کاملا توجیه منطقه آزاد تجاری را دارد.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی افزود: در شرایط اقتصادی امروز کشور ما نیاز به ایجاد ظرفیت‌های جدیدی داریم هم به منظور ارتباط بیشتر و هم تبادل اقتصادی و هم اینکه منطقه آزاد تجاری ظرفیت اقتصادی کشور را بالا می‌برد.

حیدری ادامه داد: همانگونه که ۵۰ درصد حجم صادرات کالا‌های غیرنفتی کشورمان به عراق از مرز رسمی پرویزخان انجام می‌شود منطقه قصرشیرین شرایط بسیار خوبی برای روابط اقتصادی و دیپلماسی و تجارت با کشور عراق را ایجاد کرده است.

او افزود: همین توجیهات به مقامات مختلف ارائه شده و سه بار با محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در این خصوص دیدار داشتیم و تقاضا کردیم که قصرشیرین را در راستای تبدیل به منطقه آزاد تجاری متفاوت از سایر مناطق ببیند، چون برخی مناطق توجیه ندارند، اما منطقه آزاد تجاری قصرشیرین کاملا توجیه دارد و در نقطه‌ای از جغرافیای مهم کشور و مشترک با عراق قرار دارد و اقلیم کردستان و بخش عربی عراق دقیقا در حوزه منطقه آزاد قصرشیرین هستند.

حیدری ادامه داد: در همین راستا امروز شاهد بازدید دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از موقعیت شهرستان مرزی قصرشیرین خواهیم بود و در این رابطه ایشان از ظرفیت‌های منطقه بازدید خواهد کرد.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: مهمترین انتظار و خواسته مردم استان کرمانشاه تحقق منطقه آزاد تجاری قصرشیرین است که اکنون این طرح در مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار دارد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.