با شیوع ویروس کرونا و توصیه‌های بهداشتی مبنی بر شست و شوی مرتب دست ها، مصرف آب در استان چهارمحال و بختیاری ۳۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، احمدرضا محمدی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری گفت: با شیوع ویروس کرونا و توصیه‌های بهداشتی مبنی بر شست‌وشوی مرتب دست‌ها، مصرف آب در استان ۳۰ درصد افزایش یافته است.

او افزود: با وجود اینکه در فصل زمستان قرار داریم و مصرف آب در بسیاری از بخش‌ها کاهش یافته است، اما شیوع کرونا و رعایت توصیه‌های بهداشتی به ویژه شست‌وشوی دست‌ها مصرف آب را تا حد قابل توجهی افزایش داده است.


بیشتر بخوانید


محمدی اضافه کرد: این افزایش مصرف آب اگر چه تاکنون چالشی در خصوص قطعی و یا افت فشار آب در مناطق روستایی و شهری به دنبال نداشته است، اما می‌تواند برای تابستان نگران‌کننده باشد از این رو توصیه می‌شود علاوه بر رعایت نکات بهداشتی، مدیریت مصرف آب بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

او با اشاره به تولید و مصرف ۸۰ میلیون مترمکعب آب در استان ادامه داد: از این میزان ۵۰ میلیون مترمکعب آب سهم مناطق شهری و ۳۰ میلیون مترمکعب آب سهم مناطق روستایی است که با توجه به افزایش ۳۰ درصدی مصرف آب در استان این موضوع می‌تواند تامین آب را با چالش مواجه کند.

محمدی به راهکار‌های مدیریت مصرف آب در دوران شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: توصیه می‌شود در زمان شست‌وشوی دست‌ها هنگام ماساژ دست‌ها شیر آب بسته بماند و تنها در زمان آبکشی شیر باز شود و علاوه بر آن با نصب سردوش‌های کاهنده آب می‌توان تا ۷۵ درصد مصرف آب را کاهش داد.

او با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰ روستای این استان با تانکر آبرسانی سیار می‌شود افزود: از آنجا که در اطراف این روستا‌ها دسترسی به آب پایدار وجود ندارد به ناچار با تانکر آبرسانی می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار