دهمین سوگواره ملی دل نوشته‌های عاشورا با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه سوگواره دلنوشته‌های عاشورایی عرض ارادت هنرمندان به ساحت مقدس اباعبدالله‌الحسین (ع) است، گفت: آثار ارزشمند زیادی از هنرمندان توانمند کشور در زمینه آئینی و در قالب‌هایی همچون شعر، عکس، دلنوشته و ... به دبیرخانه سوگواره ارسال شد.

او افزود: این سوگواره مصداق کل یوم عاشورا و کل عرض کربلا است و به یقین در طول تاریخ، شهادت هیچ انسانی به انداره شهادت امام حسین (ع) تاثیرگذار نبوده است.

جوروند با بیان اینکه تاثیرگذاری ایشان نه تنها در اسلام و تشیع بلکه در دیگر ادیان و مذاهب نیز وجود داشته، تصریح کرد: بسیاری از افرادی که منشا و مایه تحقق دگرگونی در کشور‌های خودشان بودند، سرچشمه خود را از حرکت بزرگ اباعبدالله‌الحسین (ع) می‌دانند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: با زبان هنر می‌توان فرهنگ غنی اهل بیت (ع) را به نسل جوان و نوجوان معرفی کرد و در این راستا برگزاری چنین برنامه‌هایی که با همدلی و تلاش کلیه دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی همچون امام جمعه و فرماندار شهرستان همراه بود، قابل تقدیر و ستایش است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.